Dodge Charger Daytona Forum banner

Service Electric System - Gezondheidsstatus

1 reading
8K views 53 replies 19 participants last post by  Tonyhaq75  
#1 ·
Mijn auto werkt en laadt prima op. Wanneer ik de Dodge-app open, op de batterijstatus klik en vervolgens "Gezondheid" selecteer, hebben alle categorieën een groen vinkje naast zich, inclusief "Service Electric System" onder "Elektrisch Voertuig". Wanneer ik er echter op klik, krijg ik de volgende melding:

**
ELEKTRISCH VOERTUIG
Service Electric System
Bijgewerkt op 24 februari 2025 07:21 AM

ELEKTRISCH SYSTEEM STORING: Uw voertuig geeft aan dat het systeem niet functioneert of beperkt is. Plan zo snel mogelijk een afspraak met uw erkende dealer.

*

Heeft iemand anders dit meegemaakt? Zo ja, wat was het probleem?

Ik heb mijn dealer gebeld en ze zeiden dat ik de auto een paar dagen bij hen zou moeten laten staan, omdat ze maar één technicus hebben die aan EV's werkt. Hoewel ik deze auto nog geen maand heb, geven ze me geen leenauto, wat nogal onhandig is.

#2 ·
Mijn auto werkt en laadt prima. Wanneer ik de Dodge-app open, op de batterijstatus klik en vervolgens "Gezondheid" selecteer, hebben alle categorieën een groen vinkje naast zich, inclusief "Service Electric System" onder "Elektrisch voertuig". Wanneer ik er echter op klik, krijg ik de volgende melding:

**
ELEKTRISCH VOERTUIG
Service Electric System
Bijgewerkt op 24 februari 2025 07:21 uur

ELEKTRISCH SYSTEEMSTORING: Uw voertuig geeft aan dat het systeem niet functioneert of beperkt is. Plan zo snel mogelijk een afspraak met uw erkende dealer.

*

Heeft iemand anders dit ervaren? Zo ja, wat was het probleem?

Ik belde mijn dealer en ze zeiden dat ik de auto een paar dagen bij hen zou moeten laten, omdat ze maar één technicus hebben die aan EV's werkt. Hoewel ik deze auto nog geen maand heb, geven ze me geen leenauto, wat nogal onhandig is.

View attachment 1411

View attachment 1412
Ja, hetzelfde met ons allemaal. Dus een bericht dat niet klopt, ik negeer ze gewoon allemaal. Misschien lossen ze het op een dag op, misschien ook niet.
Maar @DodgeCares, als Dodge ooit verwacht dat mensen daadwerkelijk geld betalen voor Dodge Connect of hoe het ook heet, moet het wel 100% werken.

#3 ·
Ja, hetzelfde met ons allemaal. Dus een bericht dat niet klopt, ik negeer ze gewoon allemaal. Misschien lossen ze het op een dag op, misschien ook niet.
Maar @DodgeCares, als Dodge ooit verwacht dat mensen daadwerkelijk geld betalen voor Dodge Connect of hoe het ook heet, moet het van tevoren wel 100% werken.
Bedankt, dat is een opluchting. Dit is een eenvoudige oplossing en had binnen een dag of twee na de melding opgelost moeten zijn. Ze moeten zich echt bij elkaar rapen. En begin me niet over de $600 oplaadtegoed die ik nog steeds niet heb ontvangen.

#5 ·
Mijn auto werkt en laadt prima. Wanneer ik de Dodge-app open, op de batterijstatus klik en vervolgens "Gezondheid" selecteer, hebben alle categorieën een groen vinkje naast zich, inclusief "Service Electric System" onder "Elektrisch voertuig". Wanneer ik er echter op klik, krijg ik de volgende melding:

**
ELEKTRISCH VOERTUIG
Service Electric System
Bijgewerkt 24 februari 2025 07:21 AM

ELEKTRISCH SYSTEEMSTORING: Uw voertuig geeft aan dat het systeem niet functioneert of beperkt is. Plan zo snel mogelijk een afspraak met uw erkende dealer.

*

Ik belde mijn dealer en ze zeiden dat ik de auto een paar dagen bij hen zou moeten laten, omdat ze maar één technicus hebben die aan EV's werkt. Hoewel ik deze auto nog geen maand heb, geven ze me geen leenauto, wat nogal onhandig is.

View attachment 1411

View attachment 1412
Mijn theorie hierover is dat het het gevolg is van slechte software QC en ontwerp. Wat we zien, is wat ZOU verschijnen als je een mislukte controle had en op details klikte. Ze zouden duidelijk de hitbox voor de berichtdetails moeten uitschakelen wanneer de indicator groen is. Op die manier is er niets te zien, alles is in orde. Maar in plaats daarvan hebben ze de hitbox op zijn plaats gelaten, ongeacht of de controle geslaagd of mislukt was.

Slordig. Ik kan bijna garanderen dat dit uitbesteed werk was met een team dat slecht geschreven geautomatiseerde testframeworks gebruikt. Geen enkel mens, die zich kan verplaatsen in de gebruikers van de app, heeft deze app bekeken of gebruikt vóór de release naar productie. En dat geldt voor veel van wat ik zie als het gaat om software in en gerelateerd aan deze auto.

#7 ·
Hallo allemaal. Ik ben sinds 25 februari een nieuwe Daytona Charger-eigenaar. Ik heb hem laat op de dag in ontvangst genomen. Ik mocht voorafgaand hieraan op twee verschillende dagen twee korte proefritten maken met een verkoper en de auto voelde geweldig aan. Er zat geen oplader in de auto op het moment dat ik hem kreeg en die lag in de onderdelenafdeling - die gesloten was omdat het na 18:00 uur was.

De auto had dus genoeg lading en ik liet mijn inruilauto daar achter en nam de Daytona mee naar huis. De volgende avond na het werk ging ik terug naar de dealer om de oplader op te halen, aangezien ze die voor mij bij de verkoper zouden moeten achterlaten. Ik kwam bij de dealer en was net aan het scrollen door de Uconnect en alle opties en instellingen terwijl ze de oplader ophaalden. Twee andere verkopers keken toe terwijl ik mijn eigen kleine demo met hen deed, en er ging een gong af. Er ging een waarschuwingslampje branden aan de linkerkant van het dashboard. Er verscheen een bericht dat zo snel weer verdween dat ik geen tijd had om een foto te maken of me precies te herinneren wat er stond, maar het had iets te maken met "Service Electric Battery ...." iets.

Ik vertelde het aan de verkoopmanager en hij zei dat ik de auto kon achterlaten zodat de serviceafdeling er de volgende dag naar kon kijken. Ze gaven me een van hun gebruikte auto's om voor de dag te gebruiken. Ik gaf ze wat tijd om ernaar te kijken. Op de 28e kreeg ik een bericht van de verkoper waarin stond dat waarschuwingslampjes "tot een maand lang kunnen blijven verschijnen terwijl de auto updates over the air krijgt". Ik was het hiermee eens, aangezien ze me een auto gaven om te gebruiken. Op 5/3 kreeg ik een ander bericht van de verkoper met de contactgegevens van de serviceadviseur voor updates.

Ik belde de serviceafdeling later die dag, geen updates behalve een code voor het Uconnect-systeem en een voor een algemene batterijwaarschuwing. Op 12/3 kreeg ik een telefoontje van de verkoopmanager dat er een paar Dodge- of Chrysler-engineers bij de dealer waren die samenwerkten met de werkplaatschef van de serviceafdeling. Ze zijn bezig met een diagnose. Ik wacht nog steeds tot de telefoon gaat.

Begrijp alsjeblieft dat ik dit niet plaats om iets slechts over de dealer te zeggen, maar gewoon mijn ervaring na nauwelijks één volle dag eigenaar te zijn. Ziet of hoort iemand anders iets soortgelijks? Of ben ik gewoon .de enige. ?

TIA

#8 ·
Hoi allemaal. Ik ben sinds 25 februari een nieuwe Daytona Charger-eigenaar. Ik heb hem laat op de dag in ontvangst genomen. Ik mocht voorafgaand hieraan op twee verschillende dagen twee korte proefritten maken met een verkoper en de auto voelde geweldig aan. Er zat geen oplader in de auto op het moment dat ik hem kreeg en hij lag op de onderdelenafdeling - die gesloten was omdat het na 18.00 uur was.

De auto had dus genoeg lading en ik liet mijn inruil daar achter en nam de Daytona mee naar huis. De volgende avond na het werk ging ik terug naar de dealer om de oplader op te halen, aangezien ze die voor mij bij de verkoper zouden achterlaten. Ik kwam bij de dealer en was net door de Uconnect en alle opties en instellingen aan het scrollen terwijl ze de oplader ophaalden. Twee andere verkopers keken toe terwijl ik mijn eigen kleine demo met hen deed, en er ging een gong af. Er brandde een waarschuwingslampje aan de linkerkant van het dashboard. Er verscheen een bericht en verdween zo snel dat ik geen tijd had om een foto te maken of me precies te herinneren, maar het had iets te maken met "Service Electric Battery ...." iets.

Ik vertelde het de salesmanager en hij zei dat ik de auto kon achterlaten zodat de serviceafdeling er de volgende dag naar kon kijken. Ze gaven me een van hun gebruikte auto's om voor de dag te gebruiken. Ik gaf ze wat tijd om ernaar te laten kijken. Op de 28e kreeg ik een bericht van de verkoper dat waarschuwingslampjes "tot een maand kunnen blijven verschijnen terwijl de auto updates over the air krijgt". Ik was hiermee akkoord, aangezien ze me een auto gaven om te gebruiken. 3/5 krijg ik een ander bericht van de verkoper met de contactgegevens van de serviceadviseur voor updates.

Belde de serviceafdeling later die dag, geen updates behalve een code voor het Uconnect-systeem en een voor een algemene batterijwaarschuwing. 3/12 kreeg ik een telefoontje van de salesmanager dat er een aantal Dodge- of Chrysler-engineers bij de dealer waren die samenwerkten met de werkplaatschef van de serviceafdeling. Ze zijn bezig met een diagnose. Wacht nog steeds tot de telefoon gaat.

Begrijp alsjeblieft dat ik dit niet plaats om iets slechts over de dealer te zeggen, maar gewoon mijn ervaring na nauwelijks één volle dag eigendom. Ziet of hoort iemand anders iets soortgelijks? Of ben ik gewoon .de enige. ?

TIA
We willen dat er voor je gezorgd wordt, dus we willen je graag helpen dit samen met je dealer op te lossen. Ons team heeft je al via een privébericht benaderd voor mogelijke assistentie. Bedankt voor je tijd en we hopen snel van je te horen.

Chris,
Dodge Cares

#11 ·
Mijn auto werkt en laadt prima. Wanneer ik de Dodge-app open, op de batterijstatus klik en vervolgens "Gezondheid" selecteer, hebben alle categorieën een groen vinkje naast zich, inclusief "Service Electric System" onder "Elektrisch Voertuig". Wanneer ik er echter op klik, krijg ik de volgende melding:

**
ELEKTRISCH VOERTUIG
Service Electric System
Bijgewerkt 24 februari 2025 07:21

ELEKTRISCH SYSTEEM STORING: Uw voertuig geeft aan dat het systeem niet functioneert of beperkt is. Plan zo snel mogelijk een afspraak met uw erkende dealer.

*

View attachment 1411

View attachment 1412
Ja - dat zegt NIET dat uw voertuig een probleem heeft - als het groene vinkje rood was in plaats van groen, zou u een probleem hebben dat moet worden aangepakt. Dit lijkt een storing in de smartphone-app te zijn.

#12 ·
Blij dat er een draad over dit onderwerp is. Hoewel ik het "elektrisch defect" probleem ook op 7/3/25 zag, had ik een ECHTE systeemfout op 26/3. Ik heb hem laten slepen naar de dealer waar hij nog steeds staat te wachten op reparatie.

Hier is het scenario:
Ik reed de auto normaal op 25/3 en laadde hem 's nachts op in mijn garage met de oplader die bij de auto werd geleverd (niveau 2). Op de ochtend van 26/3 koppelde ik de oplader los en zette ik de auto aan, om geconfronteerd te worden met een reeks waarschuwingen die zouden herhalen:
1. stop het voertuig veilig, wordt binnenkort uitgeschakeld
2. automatisch noodremsysteem (AEB) beperkte functionaliteit, service vereist
3. dodehoekassistent niet beschikbaar, service vereist
4. airbagsysteem onderhouden
5. elektronische stabiliteitscontrole onderhouden
6. verkeersbordassistent niet beschikbaar, service vereist
7. elektrisch voertuigsysteem onderhouden

Ik zette de auto uit en weer aan en kreeg dezelfde reeks fouten.
Ik had geen andere keuze dan een andere auto naar mijn werk te nemen en ik belde de dealer. De dealer stuurde een sleepwagen naar mijn huis om de auto later die middag op te halen, toen mijn vrouw thuiskwam. Ze probeerde hem aan te zetten voordat de chauffeur arriveerde en ontdekte dat hij VOLLEDIG DOOD was. Zwarte schermen, geen reactie.
De chauffeur arriveerde en besloot de auto te proberen te starten met startkabels.
De motorkap ging niet open, dus hij moest aan de kleine riem trekken die onder het dashboard hangt om hem handmatig te ontgrendelen.
Motorkap open, hij startte hem met startkabels. Kon hem aanzetten om de parkeerrem los te zetten en het raam naar beneden te draaien. Hij wilde niet rijden.
Hij koppelde de startkabels los en probeerde de motorkap te sluiten. Hij wilde niet vergrendelen. Hij sloeg hem een paar keer dicht en trok de auto eruit. Gesleept naar de dealer, waar ik denk dat hij hem opnieuw startte met startkabels om het raam omhoog te draaien en hem te vergrendelen.
Later zei de dealer dat hun valet hem zonder problemen de servicezone in had gebracht. Gestart en gereden. Technicus bekeek hem en diagnosticeerde een kapotte motorkapvergrendeling, nabesteld voor 1 WEEK (minimaal). Ik kan niet geloven dat de motorkapvergrendeling na 1 maand kapot is gegaan!? Ik vermoed dat de handmatige ontgrendeling die de sleepwagenchauffeur deed iets heeft vastgezet, maar nu staat de auto een week te wachten op dit onderdeel.
Ik vroeg de dealer om ondertussen de foutcodes te bekijken, aangezien er zoveel waren en er in principe alles was gestopt met werken.
Technicus meldt dat de codes "opgeslagen" zijn. Alles werkt nu normaal, dus ze zouden het probleem opnieuw moeten creëren om een diagnose te stellen. (ECHT WAAR?)
Helaas kunnen ze er niet harder mee rijden dan 15 MPH omdat de motorkap niet dicht kan.
Ik legde uit dat ik er niet mee reed toen het probleem zich voordeed. Maar ik blijf horen dat de auto nu normaal aangaat, dus ze kunnen niet veel doen.
Ik weet niet zeker waarom ik de "elektrisch defect" op 7/3 zag, maar geen melding van problemen in de app na de ECHTE storing.
Ik ben echt dol op de auto, maar ik ben erg teleurgesteld dat hij er mee is gestopt en dat er geen oorzaak kan worden gevonden. Voelt als een kwestie van tijd voordat ik met hetzelfde probleem aan de kant van de weg zit.
Kan iemand een motorkapvergrendeling missen zodat ik mijn auto terug kan krijgen??

#15 ·
Blij dat er een draad over dit onderwerp is. Hoewel ik het "elektrisch defect" probleem ook op 7-3-25 zag, had ik een ECHTE systeemfout op 26-3. Ik heb hem laten slepen naar de dealer waar hij nog steeds staat, wachtend op reparatie.

Hier is het scenario:
Ik reed de auto normaal op 25-3 en laadde hem 's nachts op in mijn garage met de meegeleverde oplader (niveau 2). Op de ochtend van 26-3 koppelde ik de oplader los en zette ik de auto aan, om geconfronteerd te worden met een reeks waarschuwingen die zouden doorlopen en herhalen:
1. stop veilig, voertuig wordt binnenkort uitgeschakeld
2. automatische noodrem (AEB) beperkte functionaliteit, service vereist
3. dodehoekwaarschuwing niet beschikbaar, service vereist
4. service airbagsysteem
5. service elektronische stabiliteitscontrole
6. verkeersbordassistent niet beschikbaar, service vereist
7. service elektrisch voertuigsysteem

Ik zette de auto uit en weer aan en kreeg dezelfde reeks fouten.
Ik had geen andere keuze dan een andere auto naar mijn werk te nemen en ik belde de dealer. De dealer stuurde een sleepwagen naar mijn huis om de auto later die middag op te halen, toen mijn vrouw thuiskwam. Ze probeerde hem aan te zetten voordat de chauffeur arriveerde en ontdekte dat hij VOLLEDIG DOOD was. Zwarte schermen, geen reactie.
De chauffeur arriveerde en besloot de auto te starten.
De motorkap ging niet open, dus moest hij aan de kleine riem trekken die onder het dashboard hangt om hem handmatig te ontgrendelen.
Motorkap open, hij startte hem. Kon hem aanzetten om de parkeerrem los te zetten en het raam naar beneden te draaien. Hij wilde niet rijden.
Hij koppelde de startbooster los en probeerde de motorkap te sluiten. Hij sloot niet. Hij sloeg hem een paar keer dicht en trok de auto eruit. Hij sleepte hem naar de dealer, waar hij hem volgens mij opnieuw startte om het raam omhoog te draaien en hem op slot te doen.
Later zei de dealer dat hun valet hem zonder problemen naar de serviceafdeling had gebracht. Gestart en gereden. Technicus bekeek het en constateerde een defecte motorkapvergrendeling, die voor 1 WEEK (minstens) was besteld. Ik kan niet geloven dat de motorkapvergrendeling na 1 maand kapot is gegaan!? Ik vermoed dat de handmatige ontgrendeling die de sleepwagenchauffeur deed iets heeft vastgezet, maar nu staat de auto een week te wachten op dit onderdeel.
Ik vroeg de dealer om ondertussen naar de foutcodes te kijken, aangezien er zoveel waren en in feite alles was gestopt met werken.
Technicus meldt dat de codes "opgeslagen" zijn. Alles werkt nu normaal, dus ze zouden het probleem opnieuw moeten creëren om een diagnose te kunnen stellen. (ECHT?)
Helaas kunnen ze er niet harder mee rijden dan 15 MPH omdat de motorkap niet dichtgaat.
Ik legde uit dat ik er niet mee reed toen het probleem zich voordeed. Maar ik hoor steeds dat de auto nu normaal aangaat, dus ze kunnen niet veel doen.
Ik weet niet zeker waarom ik de "elektrisch defect" op 7-3 zag, maar geen melding van problemen in de app na de ECHTE storing.
Ik ben echt dol op de auto, maar ik ben erg teleurgesteld dat hij er mee is opgehouden en dat er geen oorzaak kan worden gevonden. Voelt alsof het een kwestie van tijd is voordat ik met hetzelfde probleem langs de weg zit.
Kan iemand een motorkapvergrendeling missen zodat ik mijn auto terug kan krijgen??
Dit is zeker niet de blijvende indruk die we voor u als nieuwe eigenaar willen achterlaten. Er is contact met u opgenomen met betrekking tot deze zorg. Neem zo mogelijk contact met ons op en wij zullen u dienovereenkomstig adviseren.

Chris,
Dodge Cares

#14 ·
Het spijt me dit te horen. Grappig dat je de motorkapvergrendeling noemt. Toen ik voor het eerst een proefrit wilde maken, wilde ik de motorkap openen om de boel te bekijken. Ze zeiden dat de motorkap niet open zou gaan, ze wachtten op een onderdeel. Ik heb daar toen niet te veel over nagedacht. Ging de volgende dag terug voor een tweede proefrit en kreeg hetzelfde te horen. Toen ik de auto in ontvangst nam, minder dan 24 uur later, zag ik de waarschuwing voor de elektrische storing. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten om je auto terug te krijgen - vandaag is dag 32 voor mij. De auto staat nog steeds in de serviceafdeling van de dealer en mij is verteld dat er deze vrijdag 4/4 een onderdeel hier zou moeten zijn...? We zullen zien.

#16 ·
Het spijt me dit te horen. Grappig dat je de motorkapvergrendeling noemde. Toen ik voor het eerst een proefrit wilde maken, wilde ik de motorkap openen om de dingen te bekijken. Ze zeiden dat de motorkap niet open zou gaan, ze wachtten op een onderdeel. Ik dacht er toen niet te veel over na. Ging de volgende dag terug voor een tweede proefrit en kreeg hetzelfde te horen. Toen ik de auto in ontvangst nam, zag ik minder dan 24 uur later de waarschuwing voor de elektrische storing. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten om je auto terug te krijgen - vandaag is dag 32 voor mij. De auto staat nog steeds in de serviceafdeling van de dealer en mij is verteld dat er aanstaande vrijdag 4/4 een onderdeel moet zijn...? We zullen zien.
Ik hoopte echt dat ik niet in hetzelfde schuitje zou vallen als jij, maar nu vertelt de dealer me dat de streefdatum voor de motorkapvergrendeling 14/4 is. Als het er daadwerkelijk komt, is dat 3 WEKEN WACHTEN op het onderdeel! En zelfs als ze het onderdeel vervangen, is het niet duidelijk of het het huidige "rode schildpad"-probleem oplost, of de volledige elektrische uitschakeling die ik had.

#17 ·
Wauw. Man, het spijt me dat te horen. Hoe meer ik zie en hoor over al deze elektrische problemen, hoe zorgwekkender het wordt. Ik heb nog geen echte rijervaring in de auto gehad zoals zoveel anderen hier, dus er zijn mensen die andere problemen hebben gehad (zoals dit schildpaddenlicht, volledig uitschakelen of willekeurige acceleratie) die ik, ben ik bang, nog niet eens heb kunnen ervaren. Ik probeer positief te blijven en hoop dat het onderdeel dat ze hebben besteld en waar ze op wachten alles zal oplossen... Ik ben oké met de vertraging van het verkrijgen van onderdelen en de reparaties. De dealer is tot nu toe geweldig geweest. Ze gaven me een 22 Challenger Scat Pack als "leenauto" totdat mijn Charger is gerepareerd, dus ik heb tenminste vervoer. Ik voel me gewoon heel dom op dit moment omdat ik een bijna perfecte 23 Challenger Hellcat heb ingeruild. De tijd zal het leren.

#18 ·
Wacht momenteel om mijn Charger op te halen. Oorspronkelijk zou hij ingeleverd worden om een ​​deuk in de deur te laten repareren die er al was voordat we hem kregen. Dat weekend heb ik hem 's nachts opgeladen en kwam terug om te ontdekken dat de laadpoort dood was en ik de kabel niet kon ontgrendelen. Ik controleerde de app en vond het bericht over het elektrische systeem dat de vorige nacht was gemarkeerd. Ik kon de kabel ontgrendelen door de zekering van de laadpoort in de kofferbak te verwijderen en het systeem te resetten. Ik heb de auto aan Dodge gegeven voor zowel de deur als het poortprobleem. Toen ze hem terugbrachten, gaven ze aan dat er een update was en de deuk in de deur was gerepareerd. Helaas hebben ze ook de onderste rocker overgespoten met primer. Ik bracht hem in het weekend terug en nu verscheen er een live bericht op het linkerscherm tijdens de rit naar het werk voor het elektrische systeem, samen met een sleutellampje in de rechteronderhoek dat er ongeveer tien minuten bleef voordat het verdween. Ik leverde hem weer in voor de rocker en vertelde hen opnieuw over het nieuwe bericht en het sleutellampje dat aanging. Wens me succes, want de technicus die eraan heeft gewerkt, zou gezegd hebben dat er niets mis mee is en mij moet uitleggen wat er is gebeurd. Ze hebben tenminste een huurauto verstrekt gedurende deze 3 weken. Ik weet niet wat er gaat gebeuren als ze strike three bereiken.

#19 ·
Momenteel wachtend om mijn Charger op te halen. Oorspronkelijk zou hij ingeleverd worden om een deuk in de deur te laten repareren die er al was voordat we hem kregen. Dat weekend heb ik hem 's nachts opgeladen en kwam ik terug om te ontdekken dat de laadpoort dood was en ik de kabel niet kon ontgrendelen. Ik controleerde de app en vond de elektrische systeemmelding van de vorige nacht gemarkeerd. Ik kon de kabel ontgrendelen door de zekering van de laadpoort in de kofferbak te verwijderen en het systeem te resetten. De auto overgedragen aan Dodge voor zowel de deur als het poortprobleem. Toen ze hem terugbrachten, gaven ze aan dat er een update was en de deuk in de deur was gerepareerd. Helaas hebben ze ook de onderste rocker overgespoten met primer. Teruggebracht in het weekend, en nu had hij een live linkerschermmelding die verscheen tijdens de rit naar het werk voor het elektrische systeem, samen met een sleutellampje in de rechteronderhoek dat ongeveer tien minuten bleef voordat ze verdwenen. Teruggebracht voor de rocker en nogmaals verteld over de nieuwe melding en het sleutellampje dat aanging. Wens me succes, want de technicus die eraan werkte, zou gezegd hebben dat er niets mis mee was en me zou moeten uitleggen wat er is gebeurd. Ze hebben tenminste een huurauto verstrekt tijdens deze 3 weken. Ik weet niet wat er gaat gebeuren als ze strike three bereiken.
Laten we ons best doen om te voorkomen dat strike three wordt bereikt! We willen graag ondersteuning bieden met betrekking tot dit probleem, waar mogelijk. Volg ons indien mogelijk via een privébericht, aangezien we u al hebben benaderd voor dit probleem. Bedankt voor uw tijd en we hopen snel van u te horen.

Chris,
Dodge Cares

#23 ·
Mijn gloednieuwe 2025 Daytona opgehaald op 29/3 en op 4/4 voor het eerst naar een laadstation gebracht. Ongeveer 10 minuten opgeladen en gestopt met de melding “Service elektrisch systeem”. Wilde niet opnieuw starten. Maar in de aan-stand toonde het instrumentenpaneel een groot pictogram van een auto met een rood snoer eraan. 7 dagen nadat ik hem had ontvangen, teruggesleept naar de dealer. Ze hebben het probleem nooit echt gediagnosticeerd. Maar na het meerdere keren ontladen en opladen van de batterij, werkte hij weer en werd hij op 9/4 aan mij teruggegeven. Vanavond, 7 dagen later, is het probleem teruggekeerd. Hij wordt morgen weer naar de dealer gesleept. Ik ben hem pas 2 1/2 weken in bezit.

#24 ·
Kreeg mijn gloednieuwe 2025 Daytona op 29/3 en op 4/4 bracht ik hem voor het eerst naar een laadstation. Ongeveer 10 minuten opgeladen en toen gestopt met de melding "Service elektrisch systeem". Wilde niet opnieuw opstarten. Maar in de aan-stand toonde het instrumentenpaneel een groot pictogram van een auto met een rood snoer eraan. Teruggesleept naar de dealer op 7 dagen nadat ik hem had ontvangen. Ze hebben het probleem nooit echt gediagnosticeerd. Maar na het ontladen en opnieuw opladen van de batterij, werkte hij weer en werd hij op 9/4 aan mij teruggegeven. Vanavond, 7 dagen later, is het probleem teruggekeerd. Hij wordt morgen weer naar de dealer gesleept. Ik heb hem pas 2 1/2 weken.
Ze vertelden me bij de eerste keer slepen dat de 12V-batterij leeg was. Nu zie ik dat het 12V-batterijprobleem vrij vaak voorkomt?

#31 ·
We hebben onze auto al 2 weken. Ons voertuig staat in de garage omdat het controlelampje van het elektrische systeem af en toe aangaat. De dealer zei dat het voertuig niet veilig is om mee te rijden, dus hebben ze het gehouden. Ze verstrekken geen leenauto en Customer Cares wil dat we $50 per dag betalen voor een huurauto en de dealer heeft geen ETA voor reparaties. Ik heb net met een Customer Cares-medewerker gesproken en hij zei dat hij vrijdag contact met me zal opnemen over een voertuig. Dit is de service die ik krijg. Ik word aan het lijntje gehouden.

#32 ·
We hebben onze auto al 2 weken. Ons voertuig staat in de garage omdat het waarschuwingslampje van het elektrische systeem af en toe aangaat. De dealer zei dat het voertuig niet veilig was om mee te rijden, dus hebben ze het gehouden. Ze verstrekken geen leenauto en Customer Cares wil dat we $50 per dag betalen voor een huurauto en de dealer heeft geen ETA voor reparaties. Ik sprak net met een Customer Cares-medewerker en hij zei dat hij vrijdag contact met me zou opnemen over een voertuig. Dit is de service die ik krijg. Ik word aan het lijntje gehouden.
Ze zullen je aan het lijntje blijven houden, maak er gewoon een citroen van als het 30 dagen bereikt

#33 ·
Dat is VOLSLAGEN BS. Ik zou blijven bellen totdat ze je een huurauto geven. Dit is een dure auto en als de dealer je als klant wil behouden, moeten ze een leenauto verstrekken zolang ze je auto hebben. Zeker als ze niet weten hoe lang ze hem zullen hebben. Helaas denk ik niet dat hun serviceafdeling op de hoogte is van de gemakkelijk te verhelpen problemen met deze auto's. Uw auto heeft ofwel de software-update nodig of een nieuwe 12 volt batterij - of beide. Er zijn eenvoudige stappen om erachter te komen welk probleem het probleem van uw auto zal oplossen.

#35 ·
Ik zeg het niet graag, maar bereid je voor op een rit, vriend. Ik zit al 90 dagen met precies hetzelfde probleem. Ik raad aan om het goed te maken met de verkoopmanager en de servicemanager te leren kennen, en zelfs de GM van de dealer zou helpen.

#39 · (Edited)
Stellantis kwaliteitscontrole - MISLUKT. EPIC FAIL.

Update.

Auto gekocht op 26-2-25.

Auto teruggebracht naar de service voor een elektrisch probleem op 27-2-25.

Auto staat in de servicedienst van de dealer voor diverse onderdelen, reparatiepogingen en andere onzin tot 12-6-25. Dat zijn 105 dagen.

Proefrit gemaakt op 13-6-25 na het werk, volledig opgeladen met 100%.

Tijdens het rijden komt de batterij bijna op 30%, dus ik ga naar een laadstation. Aangekomen bij het laadstation, is er nog 28%. Goed om te gaan, toch?

Stekker in de oplader gestoken en kan het opladen niet starten. Het is ongeveer 2:30 uur 's nachts. De auto flipt... elk lampje in het dashboard gaat aan. Kan de "ontsteking" niet uitzetten... of aanzetten. Alsof het bevroren is tussen de twee standen. Probeer de deur te openen en te sluiten. Probeer de start/stop-knop in te drukken en vast te houden. Probeer alles in te drukken, niets werkt. Geef het uiteindelijk op omdat ik me midden in de verdomde nergens bevind. Zonder gereedschap. Of iemand anders in de buurt. Ik geef het op en bel de pechhulp. Drie keer. Bereik eindelijk iemand en probeer uit te leggen aan iemand die niet erg goed Engels kan begrijpen of spreken wat er aan de hand is. Ik verbreek de verbinding met haar en probeer te kalmeren, en kort daarna krijg ik een telefoontje van iemand aan onze kant van de oceaan. Ze verontschuldigde zich duidelijk en bondig voor de situatie en stuurde snel een sleepwagen. Inmiddels is de hele auto dood. Baksteen dood. Ik ben verbaasd dat er genoeg stroom was om de deurbediening te laten werken zodat ik in en uit de auto kon.

Terwijl ik op de sleepwagen wacht, probeer ik Electrify America te bellen... denkend dat er een probleem is met de oplader die ik gebruik. Geen geluk daar, hun (833) nummer rinkelt gewoon meer dan een brandalarm van 3 alarmen.

Terwijl ik probeer EA te bereiken, stopt er iemand naast me om hun Kia EV6 op te laden. Nadat ik hen heb uitgelegd hoe verschrikkelijk deze auto is, vraag ik hem of hij het goed vindt om de stekker te proberen bij de oplaadeenheid die ik heb geprobeerd - denkend dat ik misschien ben vergeten hoe ik een ronde stekker in een rond gat moet steken. NEE. Geen probleem met zijn Kia, begon onmiddellijk met het verwerken van zijn lading zoals het hoort.

Tegen die tijd komt de zon op en kan ik tenminste zien hoe mooi de omgeving is waar ik gestrand ben.

Om ongeveer 6:45 uur komt de sleepwagen aan. Ik herinner hem eraan dat het een elektrische auto is en dat hij nu helemaal dood is, dus deze puinhoop is in zijn handen. Hij keek me aan met een soort schattige, verbaasde blik terwijl ik gewoon mijn schouders ophaalde en zei: je raad is net zo goed als de mijne. Hij bood aan om er een startpakket op aan te sluiten om hem in ieder geval in de neutrale stand te zetten. Zodra we dit deden, kwam het dashboard tot leven en las een SOC van 26%. Ik startte de auto en hij bewoog uit zichzelf. Ik wilde geen ander risico nemen, dus reed ik hem op de sleepwagen en liet ze me naar de dichtstbijzijnde dealer brengen zoals gepland.

7:15 uur - geladen op de sleepwagen, op weg naar een servicedienst van een dealer die nog gesloten is (opent om 9:00 uur).

Tijd onbekend - even later komen we bij de dealer. Precies waar hij de auto voor me uitlaadt om hem te parkeren, zie ik een paar Free2Go-opladers bij de dealer staan. Er is een open stekker, dus ik zei, wat de hel... wat heb ik op dit moment te verliezen. Stekker in de snellader hier en het leek te werken zoals bedoeld. En het begon heel snel op te laden!. Omdat de lichten groen leken en de dingen eindelijk beter leken te worden, liet ik hem opladen tot 80%, waarvan ik wist dat het in ieder geval genoeg zou zijn om me weer naar huis te brengen. Zolang de auto het onderweg niet zou begeven.

Thuisgekomen en de foto's van mijn avontuur teruggestuurd naar de salesmanager bij de dealer, zodat ik hopelijk ook zijn dag kon opfleuren.

FML. 80K de godvergeten wc in 🤣🤣🍋🍋🍋🍋🍋

* kanttekening *

Toen ze me vorige week vertelden dat de auto eindelijk klaar was, nadat ik 2 of 3 keer had gevraagd: "Echt? ..weet je het zeker??", vroeg ik hen of ze alle nieuwste updates hadden voltooid die hier zo vriendelijk werden gedeeld door @MoparTechJordan. Er werd me verteld dat alles in orde was en up-to-date zou moeten zijn. 🤷‍♂️

Ik heb de serviceadviseur met wie ik samenwerkte, er eerder op gewezen hoe behulpzaam hij is geweest voor iedereen op dit forum met betrekking tot onze auto's. Ik was niet van plan om hem terug te nemen totdat ze bevestigden dat alles in orde was.

#41 ·
View attachment 2561
View attachment 2560
Stellantis Kwaliteitscontrole - MISLUKT. EPISCHE MISLUKKING.

Update.

Auto gekocht op 26-2-25.

Auto teruggebracht naar de service voor een elektrisch probleem op 27-2-25.

Auto staat in de servicedienst van de dealer voor diverse onderdelen, reparatiepogingen en andere onzin tot 12-6-25. Dat zijn 105 dagen.

Proefrit op 13-6-25 na het werk, volledig opgeladen met 100%.

Tijdens het rijden komt de batterij dicht bij 30%, dus ga ik naar een laadstation. Aangekomen bij het laadstation, is er nog 28%. Goed om te gaan, toch?

Stekker in de oplader en kan niet starten met opladen. Het is ongeveer 2:30 uur 's ochtends. De auto raakt in paniek... elk lampje in het dashboard gaat aan. Kan de "ontsteking" niet uitzetten... of aanzetten. Alsof het bevroren is tussen de twee staten. Probeer de deur te openen en te sluiten. Probeer de start/stop-knop in te drukken en vast te houden. Probeer alles in te drukken, niets werkt. Geef het uiteindelijk op omdat ik me midden in de verdomde nergens bevind. Zonder gereedschap. Of iemand anders in de buurt. Ik geef het op en bel de pechhulp. Drie keer. Bereik eindelijk iemand en probeer uit te leggen aan iemand die niet erg goed Engels kan begrijpen of spreken wat er aan de hand is. Ik verbreek de verbinding met haar en probeer te kalmeren, en kort daarna krijg ik een telefoontje van iemand aan onze kant van de oceaan. Ze verontschuldigde zich duidelijk en bondig voor de situatie en stuurde snel een sleepwagen. Inmiddels is de hele auto dood. Baksteen dood. Ik ben verbaasd dat er genoeg stroom was om de deurbediening te laten werken zodat ik in en uit de auto kon.

Terwijl ik op de sleepwagen wacht, probeer ik Electrify America te bellen... denkend dat er een probleem is met de oplader die ik gebruik. Geen geluk daar, hun (833) nummer rinkelt alleen maar meer dan een brandalarm van 3 alarmen.

Terwijl ik probeer EA te bereiken, stopt er iemand naast me om zijn Kia EV6 op te laden. Nadat ik hem heb uitgelegd hoe verschrikkelijk deze auto is, vraag ik hem of hij het erg vindt om de stekker te proberen bij de laadeenheid die ik heb geprobeerd - denkend dat ik misschien ben vergeten hoe ik een ronde stekker in een rond gat moet steken. NEE. Geen probleem met zijn Kia, begon meteen met het verwerken van zijn lading zoals het hoort.

Tegen die tijd komt de zon op en kan ik tenminste zien hoe mooi de omgeving is waar ik gestrand ben.

Ongeveer 6:45 uur of zo - arriveert de sleepwagen. Ik herinner hem eraan dat het een ev is en en, en nu helemaal dood is, dus deze puinhoop is in zijn handen. Hij keek me aan met een soort schattige, verbaasde blik terwijl ik gewoon mijn schouders ophaalde en zei: je raad is net zo goed als de mijne. Hij bood aan om er een jump pack op aan te sluiten om hem in ieder geval in neutraal te zetten. Zodra we dit deden, kwam het dashboard tot leven en las een SOC van 26%. Ik startte de auto en hij bewoog uit zichzelf. Ik was niet van plan om nog een kans te wagen, dus reed ik hem op de sleepwagen en liet ze me naar de dichtstbijzijnde dealer brengen, zoals gepland.

7:15 uur - geladen op de sleepwagen, op weg naar een servicedienst van een dealer die nog gesloten is (gaat om 9:00 uur open).

Onbekende tijd - even later komen we bij de dealer. Precies waar hij de auto uitlaadt om hem voor mij te parkeren, zie ik een paar Free2Go-opladers die bij de dealer zijn opgesteld. Er is een open stekker, dus ik zei, wat dan nog.. wat heb ik op dit moment te verliezen. Stekker hier in de snellader en het leek te werken zoals bedoeld. En het begon heel snel op te laden!. Omdat de lichten groen leken en de dingen er eindelijk beter uitzagen, liet ik hem opladen tot 80%, waarvan ik wist dat het genoeg zou zijn om me in ieder geval weer thuis te krijgen. Zolang de auto het onderweg niet zou begeven.

Thuisgekomen en de foto's van mijn avontuur teruggestuurd naar de salesmanager bij de dealer, zodat ik hopelijk ook zijn dag kon opfleuren.

FML. 80K de godvergeten wc in 🤣🤣🍋🍋🍋🍋🍋

kanttekening

Toen ze me vorige week vertelden dat de auto eindelijk klaar was, nadat ik 2 of 3 keer had gevraagd "Echt?..weet je het zeker??", vroeg ik ze of ze alle nieuwste updates hadden voltooid die hier zo vriendelijk werden gedeeld door @MoparTechJordan. Mij werd verteld dat alles in orde was en up-to-date zou moeten zijn. 🤷‍♂️

Ik heb de serviceadviseur met wie ik samenwerkte, er eerder op gewezen hoe behulpzaam hij is geweest voor iedereen op dit forum met betrekking tot onze auto's. Ik was niet van plan om hem terug te nemen totdat ze bevestigden dat alles in orde was.

View attachment 2559
Dat is gewoonweg klote. Jeetje, dat is balen.

#43 ·
Sorry hiervoor, man. Ik heb echt niet veel meer te zeggen. Ik wou dat ik een antwoord had op wat er aan de hand was, maar het is alsof je met de KGB te maken hebt om informatie van hen te krijgen.

Het enige wat ik kan zeggen is dat we naar verluidt voor het einde van het jaar weer een software-update krijgen, die voortbouwt op 11A en 6A1. Dit zou moeten helpen.

#45 ·
Sorry hiervoor man. Ik heb niet echt veel meer te zeggen. Ik wou dat ik een antwoord had op wat er aan de hand was, maar het is alsof je met de KGB te maken hebt om informatie van hen te krijgen.

Het enige wat ik kan zeggen is dat we naar verluidt tegen het einde van dat jaar weer een software-update krijgen, die voortbouwt op 11A en 6A1. Dit zou moeten helpen.
Bedankt vriend. Ik waardeer het. Ik weet dat het niet jouw schuld is - je hebt deze auto's niet ontworpen, gebouwd of gecontroleerd. De hele situatie is gewoon kut. Kleine eigenaardigheden zijn één ding en VOLLEDIG begrijpelijk bij een nieuw product als dit. Geheugenposities worden niet opgeslagen... rijmodi worden niet opgeslagen. Radiofuncties hebben een vertraagde reactie, een intermitterende reactie van de achterklepknop, willekeurige dashboardlampjes gaan aan maar verdwijnen direct na een reset van de ontstekingscyclus - dat valt allemaal in de categorie irritant, maar acceptabel. Maar voor de kosten van deze voertuigen en de verwachtingen waarmee ze op de markt werden gebracht, is het niet acceptabel om je auto niet te kunnen vertrouwen. En mijn inruil is allang weg 😢

#49 ·
Heb net een paar weken geleden mijn 2025 Daytona gekregen. De app toont groen met een servicemelding. De auto gaf me de melding "Elektrisch systeem onderhouden" en blokkeerde me. De sleepwagenchauffeur kan me niet eerder ophalen dan over een uur en de dealer kan er pas later deze week naar kijken... Zo begint mijn reis.

#51 ·
Net een paar weken geleden mijn 2025 Daytona gekregen. De app toont groen met een servicemelding. De auto gaf me de melding "Service Electrical System" en blokkeerde me. De sleepwagenchauffeur kan me niet eerder ophalen dan over een uur en de dealer kan er pas later deze week naar kijken... Zo begint mijn reis.
Breng uw auto voor de software-updates die voor deze auto's zijn uitgebracht - er zijn nu twee grote updates uitgebracht. De updates pakken deze problemen aan

#50 ·
Het instellen van de maximale lading op 100% in plaats van 80% lijkt mijn auto te hebben geholpen. Mijn dealer heeft onlangs een software-update geïnstalleerd en ik heb nog niet geprobeerd om de maximale lading terug te zetten naar 80% voor dagelijks gebruik. Sinds de update hebben we enkele honderden kilometers gereden en geen problemen ondervonden. De auto is weer leuk.