View attachment 2561
View attachment 2560
Stellantis Kwaliteitscontrole - MISLUKT. EPISCHE MISLUKKING.
Update.
Auto gekocht op 26-2-25.
Auto teruggebracht naar de service voor een elektrisch probleem op 27-2-25.
Auto staat in de servicedienst van de dealer voor diverse onderdelen, reparatiepogingen en andere onzin tot 12-6-25. Dat zijn 105 dagen.
Proefrit op 13-6-25 na het werk, volledig opgeladen met 100%.
Tijdens het rijden komt de batterij dicht bij 30%, dus ga ik naar een laadstation. Aangekomen bij het laadstation, is er nog 28%. Goed om te gaan, toch?
Stekker in de oplader en kan niet starten met opladen. Het is ongeveer 2:30 uur 's ochtends. De auto raakt in paniek... elk lampje in het dashboard gaat aan. Kan de "ontsteking" niet uitzetten... of aanzetten. Alsof het bevroren is tussen de twee staten. Probeer de deur te openen en te sluiten. Probeer de start/stop-knop in te drukken en vast te houden. Probeer alles in te drukken, niets werkt. Geef het uiteindelijk op omdat ik me midden in de verdomde nergens bevind. Zonder gereedschap. Of iemand anders in de buurt. Ik geef het op en bel de pechhulp. Drie keer. Bereik eindelijk iemand en probeer uit te leggen aan iemand die niet erg goed Engels kan begrijpen of spreken wat er aan de hand is. Ik verbreek de verbinding met haar en probeer te kalmeren, en kort daarna krijg ik een telefoontje van iemand aan onze kant van de oceaan. Ze verontschuldigde zich duidelijk en bondig voor de situatie en stuurde snel een sleepwagen. Inmiddels is de hele auto dood. Baksteen dood. Ik ben verbaasd dat er genoeg stroom was om de deurbediening te laten werken zodat ik in en uit de auto kon.
Terwijl ik op de sleepwagen wacht, probeer ik Electrify America te bellen... denkend dat er een probleem is met de oplader die ik gebruik. Geen geluk daar, hun (833) nummer rinkelt alleen maar meer dan een brandalarm van 3 alarmen.
Terwijl ik probeer EA te bereiken, stopt er iemand naast me om zijn Kia EV6 op te laden. Nadat ik hem heb uitgelegd hoe verschrikkelijk deze auto is, vraag ik hem of hij het erg vindt om de stekker te proberen bij de laadeenheid die ik heb geprobeerd - denkend dat ik misschien ben vergeten hoe ik een ronde stekker in een rond gat moet steken. NEE. Geen probleem met zijn Kia, begon meteen met het verwerken van zijn lading zoals het hoort.
Tegen die tijd komt de zon op en kan ik tenminste zien hoe mooi de omgeving is waar ik gestrand ben.
Ongeveer 6:45 uur of zo - arriveert de sleepwagen. Ik herinner hem eraan dat het een ev is en en, en nu helemaal dood is, dus deze puinhoop is in zijn handen. Hij keek me aan met een soort schattige, verbaasde blik terwijl ik gewoon mijn schouders ophaalde en zei: je raad is net zo goed als de mijne. Hij bood aan om er een jump pack op aan te sluiten om hem in ieder geval in neutraal te zetten. Zodra we dit deden, kwam het dashboard tot leven en las een SOC van 26%. Ik startte de auto en hij bewoog uit zichzelf. Ik was niet van plan om nog een kans te wagen, dus reed ik hem op de sleepwagen en liet ze me naar de dichtstbijzijnde dealer brengen, zoals gepland.
7:15 uur - geladen op de sleepwagen, op weg naar een servicedienst van een dealer die nog gesloten is (gaat om 9:00 uur open).
Onbekende tijd - even later komen we bij de dealer. Precies waar hij de auto uitlaadt om hem voor mij te parkeren, zie ik een paar Free2Go-opladers die bij de dealer zijn opgesteld. Er is een open stekker, dus ik zei, wat dan nog.. wat heb ik op dit moment te verliezen. Stekker hier in de snellader en het leek te werken zoals bedoeld. En het begon heel snel op te laden!. Omdat de lichten groen leken en de dingen er eindelijk beter uitzagen, liet ik hem opladen tot 80%, waarvan ik wist dat het genoeg zou zijn om me in ieder geval weer thuis te krijgen. Zolang de auto het onderweg niet zou begeven.
Thuisgekomen en de foto's van mijn avontuur teruggestuurd naar de salesmanager bij de dealer, zodat ik hopelijk ook zijn dag kon opfleuren.
FML. 80K de godvergeten wc in 🤣🤣🍋🍋🍋🍋🍋
kanttekening
Toen ze me vorige week vertelden dat de auto eindelijk klaar was, nadat ik 2 of 3 keer had gevraagd "Echt?..weet je het zeker??", vroeg ik ze of ze alle nieuwste updates hadden voltooid die hier zo vriendelijk werden gedeeld door
@MoparTechJordan. Mij werd verteld dat alles in orde was en up-to-date zou moeten zijn. 🤷♂️
Ik heb de serviceadviseur met wie ik samenwerkte, er eerder op gewezen hoe behulpzaam hij is geweest voor iedereen op dit forum met betrekking tot onze auto's. Ik was niet van plan om hem terug te nemen totdat ze bevestigden dat alles in orde was.
View attachment 2559