Dodge Charger Daytona Forum banner
21 - 40 of 94 Posts
Hetzelfde problemen hier. Ik heb het minder dan 3 weken. Ik breng het morgen weg na problemen met de kofferbak en het soc-licht. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik het beter zal ophalen.
We willen graag zien hoe we mogelijk kunnen helpen terwijl uw voertuig bij de dealer is. Ons team heeft rechtstreeks contact met u opgenomen en we kijken uit naar uw follow-up.

Chris,
Dodge Cares

Hetzelfde hier. Ik heb het minder dan 3 weken en breng het morgen weg vanwege problemen met de kofferbak en het lampje. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik het beter zal ophalen.
Maanden later zijn ze nog steeds onwetend over hoe ze het kofferbakprobleem moeten oplossen. Ik heb succes geboekt door in de auto te gaan zitten en 5 of 6 keer op de aan/uit-knop van het voertuig te drukken, dan terug te gaan naar de kofferbak en deze gaat weer open. Ik moet deze dwaze procedure uitleggen aan iedereen die mijn auto leent.

Dezelfde problemen hier. Ik heb het minder dan 3 weken en breng het morgen weg vanwege problemen met de kofferbak en het soc-lampje. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik het beter zal ophalen.
Is uw probleem opgelost? Zo ja, kunt u het alstublieft met ons delen? Ik heb mijn auto een maand geleden gekregen en het is net gebeurd. Ik ging naar de markt en deed de tassen in de kofferbak. Toen ik thuiskwam, ging hij niet open. Moest de boodschappen halen door de achterbank neer te klappen.

Is uw probleem opgelost? Zo ja, kunt u het alstublieft met ons delen? Ik heb mijn auto een maand geleden gekregen en het is net gebeurd. Ik ging naar de markt en deed de tassen in de kofferbak. Toen ik thuiskwam, ging hij niet open. Ik moest de boodschappen halen door de achterbank neer te klappen
Ons team heeft contact met u opgenomen voor documentatie en ondersteuning met betrekking tot deze kwestie. Volg ons alstublieft op wanneer u de kans krijgt. Dank u wel!

Chris,
Dodge Cares

Zoals verwacht kreeg ik te horen dat de kofferbak/klep niet opent zoals het werkt. Ze vertelden me dat je maar 3 tot 5 keer kunt openen per contactcyclus. Ik denk dat het zelfs bij de eerste poging gebeurt als je een bepaalde afstand hebt gereden. Mijn 08 Charger heeft drie manieren om hem te openen. Waarom hebben ze er geen manier ingebouwd om hem van binnenuit te openen? Ik hoop dat er een manier is om uit deze lease te komen.

Zoals verwacht kreeg ik te horen dat de kofferbak/klep niet opengaat zoals het werkt. Ze vertelden me dat je maar 3 tot 5 keer kunt openen per contactcyclus. Ik denk dat het zelfs bij de eerste poging gebeurt als je een afstand hebt gereden. Mijn 08 Charger heeft drie manieren om hem te openen. Waarom zouden ze geen manier inbouwen om hem van binnenuit te openen? Ik hoop dat er een manier is om uit deze lease te komen.
Dat deden ze, maar alleen als onderdeel van een pakket. Het zou zich op de plafondconsole tussen de lampen bevinden. Maar ik ben het ermee eens, ze hadden het in alle uitvoeringen moeten opnemen, het zou als een basisbehoefte moeten worden beschouwd.

Dat deden ze, maar alleen als onderdeel van een pakket. Het zou aan de plafondconsole tussen de lampen zitten. Maar ik ben het ermee eens, ze hadden het op alle uitvoeringen moeten opnemen, het zou als een basisbehoefte moeten worden beschouwd.
Ik realiseerde me dat ik de verkeerde uitvoering had nadat de draadloze telefoonoplader niet werkte. De verkoper zei dat het de hoes van mijn telefoon moest zijn.

We willen graag zien hoe we u mogelijk kunnen helpen terwijl uw voertuig bij de dealer staat. Ons team heeft rechtstreeks contact met u opgenomen en we kijken uit naar uw vervolg.

Chris,
Dodge Cares
Hoi, ik kan mijn kofferbak vandaag de hele dag niet openen. Moest de achterbank neerklappen en erin kruipen om mijn spullen te pakken. Ik ga golfen op Labor day, dus kan dit worden opgelost of moet ik het gewoon bij de dealer achterlaten voor weken totdat het is opgelost. Ik word gefrustreerd door een auto die ik niet kan ontgrendelen als ik binnen het sensorbereik ben. Ik overweeg het terug te geven onder de lemon law in Massachusetts. 2 slechte problemen. Ik heb nog 2 weken om dit voertuig te verwijderen.

Hallo allemaal, ik wilde even laten weten dat we ons bewust zijn van dit probleem en momenteel werken aan een update om dit aan te pakken. In de tussentijd, als we ergens mee kunnen helpen, stuur ons dan gerust een bericht.

Dodge Cares
@DodgeCares Is dit aangepakt? Heb dezelfde problemen. De motor uit- en aanzetten werkt niet. Het vergrendelen en de sleutel uit de buurt halen werkt niet. De enige manier om de kofferbak te openen tijdens een van deze episodes is om het contact uit te zetten, in de Accessoire-modus te zetten en weer uit te zetten. De kofferbakvergrendeling ontgrendelt dan met de knop.

Gefeliciteerd met de nieuwe Charger Daytona - blij te horen dat je ervan geniet! Wat het kofferbakprobleem betreft, je bent niet de enige. Een paar eigenaren hebben vergelijkbare problemen gemeld met de kofferbak die willekeurig vastloopt. Soms is het een probleem met de elektronische vergrendeling of de uitlijning van het kofferdeksel. Een snelle truc die voor sommigen heeft gewerkt, is om de kofferbakknop op de sleutelhanger iets langer ingedrukt te houden of hem twee keer snel achter elkaar in te drukken. Als dat niet helpt, is het misschien de moeite waard om de dealer het sluitmechanisme te laten controleren of de kofferbakontgrendeling opnieuw te programmeren. Laat het ons weten als je een oplossing vindt.

Gefeliciteerd met de nieuwe Charger Daytona - blij te horen dat je er van geniet! Wat betreft het kofferbakprobleem, je bent niet de enige. Een paar eigenaren hebben soortgelijke problemen gemeld met de kofferbak die willekeurig vastloopt. Soms is het een probleem met de elektronische vergrendeling of de uitlijning van het kofferdeksel. Een snelle truc die voor sommigen heeft gewerkt, is om de kofferbakknop op de sleutelhanger iets langer ingedrukt te houden of hem twee keer snel achter elkaar in te drukken. Als dat niet helpt, is het misschien de moeite waard om de dealer het vergrendelingsmechanisme te laten controleren of de kofferbakontgrendeling opnieuw te programmeren. Laat het ons weten als je een oplossing vindt.
Geen van beide trucjes werkte voor mij, maar ik zal het de dealer vermelden als ik hem daarheen breng. Eerlijk gezegd zijn er zoveel bugs dat ik probeer te wachten tot ik absoluut MOET gaan, in de hoop dat alle problemen zijn opgelost, zodat het allemaal tegelijk kan worden gedaan! :ROFLMAO:

Geen van deze trucs werkte voor mij, maar ik zal het de dealer vermelden als ik hem binnenbreng. Eerlijk gezegd zijn er zoveel bugs dat ik probeer te wachten tot ik hem absoluut moet binnenbrengen, in de hoop dat alle problemen zijn opgelost, zodat het allemaal tegelijk kan worden gedaan! :ROFLMAO:
Het spijt ons te horen dat u mogelijke problemen ondervindt. We willen graag meer weten over uw huidige ervaring. Er is u een direct bericht gestuurd. Neem alstublieft contact met ons op wanneer u de kans krijgt. Dank u!

Chris,
Dodge Cares

• Like
Reactions: thandy
Dit gaat me altijd gek maken. Ik werd weer buitengesloten toen ik probeerde er 3 campingstoelen in te proppen en mijn dochter te laat was voor voetbal. Ik dacht dat ik de grendel had gebroken door hem dicht te duwen, maar ik werd weer buitengesloten omdat ik de sleutels in mijn zak had terwijl ik in en uit het huis ging.

Ik spring hier even in omdat ik dezelfde problemen met de kofferklepknop zie op mijn nieuwe 2025 Charger Daytona R/T (handmatige achterklep), en wat ik ervaar, komt niet overeen met wat ik eerder heb gevonden via STAR-case S2523000037 (https://static.oemdtc.com/NHTSA-PDFs/MC-11017404-0001.pdf).

Dat geval zegt dat de BCM je beperkt tot 3-5 ontgrendelingen van de achterklep per contactcyclus, en dat dingen moeten resetten zodra je het contact uitzet of de auto in slaapstand gaat. In mijn auto faalt de knop echter vaak bij de allereerste poging na het parkeren, zonder eerdere openingen tijdens het rijden, en simpelweg het contact uit en weer aan zetten lost het probleem niet consequent op.

Ik ben al terug geweest naar mijn dealer (Bud Clary CJDR in Kent, WA), en tot nu toe is hun aanpak geweest om mij te "onderwijzen" in plaats van het te behandelen als iets dat een echte diagnose vereist. Dat is geen productief pad geweest. Ik zou echt graag een Customer Care-zaak willen openen die gekoppeld is aan mijn VIN, zodat er een registratie en een escalatiepad en de mogelijkheid tot herstel is.

Hier zijn een paar voorbeelden van de afgelopen week die de mismatch met de officiële uitleg laten zien:
  • 19/9: De kofferbak eerder op de dag één keer geopend, naar huis gereden, geparkeerd. De knop kon de kofferbak niet openen, ook al was deze die cyclus slechts één keer gebruikt. Het wisselen van het contact hielp niet; nadat ik uiteindelijk in Drive ging en weer terug naar Park en opnieuw had uitgezet, begon de knop weer te werken.
  • 20/9 (video opgenomen): Geparkeerd, uitgezet, knop faalde onmiddellijk. Verschillende UIT-→AAN cycli werkten niet. Na nog twee volledige cycli werkte de knop eindelijk weer.
  • 22/9: Twee keer op één dag voor de vrouw. Eén keer faalde het onmiddellijk na het parkeren, en later kon het na een winkelbezoek van 30 minuten niet meer open. Ze moest de boodschappen via de achterbank laden. Het werkte weer toen ze thuis kwam.

Voor mij ziet dit er minder uit als een simpele "te veel openingen" teller en meer als een inconsistente BCM-status. Het is ontmoedigend dat er verwijzingen zijn naar dit probleem die teruggaan tot de pre-launch. Slaap- en contactcycli resetten het niet betrouwbaar. Ik ben begonnen met een logboek met tijdstempels en video's, en ik test ook verschillende scenario's die hier zijn genoemd: passieve toegang uitschakelen, Android Auto uitschakelen, 12-volt batterijniveaus controleren (nadat ik een batterijmonitor heb geïnstalleerd, bedankt voor de video's), ACC versus READY afsluiten vergelijken. Aangezien het de handmatige klep is, heb ik niet de optie om de fob te proberen.

Voor @DodgeCares - wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat een Customer Care-zaak wordt geopend, gekoppeld aan mijn VIN, en indien nodig wordt geëscaleerd naar mijn dealer? En zijn er software-updates in de maak voor de BCM of gerelateerde modules die dit zouden kunnen aanpakken?

Voor andere eigenaren - hebben sommigen van jullie al een zaak geopend, en zo ja, wat was de uitkomst? Heeft het uw dealer geholpen om betrokken te raken of heeft het geleid tot een software-update? Als u hetzelfde ervaart, zou het ook helpen om uw productiedatum te weten, of u de handmatige of elektrische achterklep heeft, en of u een betrouwbare resetreeks heeft gevonden.

Ik zal doorgaan met loggen en updates plaatsen als ik meer combinaties probeer, zodat we aantekeningen kunnen vergelijken.

Attachments

Ik spring hier in omdat ik dezelfde storingen van de kofferklepknop zie op mijn nieuwe 2025 Charger Daytona R/T (handmatige achterklep), en wat ik ervaar, komt niet overeen met wat ik eerder heb gevonden via STAR-zaak S2523000037 (https://static.oemdtc.com/NHTSA-PDFs/MC-11017404-0001.pdf).

Die zaak zegt dat de BCM je beperkt tot 3-5 ontgrendelingen van de achterklep per contactcyclus, en dat dingen moeten resetten zodra je het contact uitzet of de auto in slaap valt. In mijn auto faalt de knop echter vaak bij de allereerste poging na het parkeren, zonder eerdere openingen tijdens het rijden, en simpelweg het contact uit- en weer aanzetten lost het niet consistent op.

Ik ben al terug geweest naar mijn dealer (Bud Clary CJDR in Kent, WA), en tot nu toe is hun aanpak geweest om mij te "onderwijzen" in plaats van het te behandelen als iets dat echte diagnose vereist. Dat is geen productief pad geweest. Ik zou echt graag een Customer Care-zaak willen openen die gekoppeld is aan mijn VIN, zodat er een verslag, een escalatiepad en de mogelijkheid tot herstel is.

Hier zijn een paar voorbeelden van de afgelopen week die de mismatch met de officiële uitleg laten zien:
  • 9/19: De kofferbak eerder op de dag één keer geopend, naar huis gereden, geparkeerd. De knop kon de kofferbak niet openen, ook al was hij die cyclus maar één keer gebruikt. Het omzetten van het contact hielp niet; nadat ik uiteindelijk in Drive was gegaan en weer terug naar Park en opnieuw had uitgezet, begon de knop weer te werken.
  • 9/20 (video opgenomen): Geparkeerd, uitgezet, knop faalde onmiddellijk. Verschillende UIT→AAN cycli werkten niet. Na nog twee volledige cycli werkte de knop eindelijk weer.
  • 9/22: Twee keer op één dag voor de vrouw. Eén keer faalde hij onmiddellijk na het parkeren, en later kon hij na een bezoek aan de winkel van 30 minuten niet meer worden geopend. Ze moest boodschappen via de achterbank laden. Hij werkte weer toen ze thuiskwam.

Voor mij lijkt dit minder op een simpele "te veel openingen" teller en meer op een inconsistente BCM-status. Het is ontmoedigend dat er verwijzingen zijn naar dit teruggaand tot de pre-launch. Slaap- en contactcycli resetten het niet betrouwbaar. Ik ben begonnen met een logboek met tijdstempels en video's, en ik test ook verschillende scenario's die hier zijn genoemd: passieve toegang uitschakelen, Android Auto uitschakelen, 12-volt batterijniveaus controleren (nadat ik een batterijmonitor heb geïnstalleerd, bedankt voor de video's), ACC versus READY afsluiten vergelijken. Aangezien het de handmatige poort is, heb ik niet de optie om de sleutel te proberen.

Voor @DodgeCares - wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat een Customer Care-zaak wordt geopend, gekoppeld aan mijn VIN, en indien nodig wordt geëscaleerd naar mijn dealer? En zijn er software-updates in de maak voor de BCM of gerelateerde modules die dit zouden kunnen aanpakken?

Voor andere eigenaren - hebben sommigen van jullie al een zaak geopend, en zo ja, wat was de uitkomst? Heeft het uw dealer geholpen om betrokken te raken of heeft het geleid tot een software-update? Als u hetzelfde ziet, zou het ook helpen om uw productiedatum te weten, of u de handmatige of elektrische achterklep heeft, en of u een betrouwbare reset-reeks heeft gevonden.

Ik zal doorgaan met loggen en updates plaatsen als ik meer combinaties probeer, zodat we aantekeningen kunnen vergelijken.
Ik zou behoorlijk overstuur zijn als mijn dealer zou proberen het af te doen als 'normaal' en dat ik de auto gewoon niet begrijp. Er is een echt probleem en geen echte oplossing die blijft hangen. Mijn dealer kon het probleem tenminste zien en ervaren, maar ze zijn geen software-ingenieurs en kunnen de incompetentie van Stellantis niet oplossen. In plaats daarvan leken latere, niet-gerelateerde software-updates het een tijdje te hebben opgelost... daarna kwam het later weer terug.

Naar mijn ervaring zal de auto dagen/uren bij de dealer staan terwijl ze ermee bezig zijn. Ze zullen een "STAR"-zaak indienen om Chrysler erbij te betrekken. Meer tijd verstrijkt, dan geven ze gewoon op. Dan laten de DodgeCares-mensen je een voicemail achter dat als je niet binnen XX dagen terugbelt, ze de zaak automatisch zullen sluiten. Vervolgens vertelden de DodgeCares-mensen me dat als het niet was opgelost, ik bij de dealer moest klagen (alsof het op de een of andere manier de schuld van de dealer was dat de Stellantis-software buggy was). Ik vertelde hen dat het HUN taak was om met de dealer te praten en hen te helpen het op te lossen, niet de mijne. We gingen rond en rond totdat ik gewoon opgaf.

Ik schakel gewoon een dozijn keer de contactknop in (meestal met enige mate van woede en er flink op slaan, als ik eerlijk ben) en het zorgt er uiteindelijk voor dat de kofferbak weer functioneert.

Ik zou behoorlijk overstuur zijn als mijn dealer het zou afdoen als 'normaal' en dat je de auto gewoon niet begrijpt. Er is een echt probleem en geen echte oplossing die blijft hangen. Mijn dealer kon het probleem tenminste zien en ervaren, maar ze zijn geen software-ingenieurs en kunnen de incompetentie van Stellantis niet oplossen. In plaats daarvan leken latere, niet-gerelateerde software-updates het een tijdje te verhelpen... daarna kwam het later terug.

Naar mijn ervaring zal de auto dagen/uren bij de dealer staan terwijl ze ermee bezig zijn. Ze zullen een "STAR"-zaak indienen om Chrysler erbij te betrekken. Meer tijd zal verstrijken, dan geven ze het gewoon op. Dan zullen de DodgeCares-mensen je een voicemail achterlaten en zeggen dat ze de zaak automatisch zullen sluiten als je niet binnen XX dagen terugbelt. Vervolgens vertelden de DodgeCares-mensen me dat als het niet was opgelost, ik me bij de dealer moest beklagen (alsof het op de een of andere manier de schuld van de dealer was dat de Stellantis-software buggy was). Ik vertelde hen dat het HUN taak was om met de dealer te praten en hen te helpen het op te lossen, niet de mijne. We gingen rond en rond totdat ik het gewoon opgaf.

Ik schakel gewoon de contactschakelaar een dozijn keer in (meestal met enige mate van woede en er behoorlijk hard op slaan, als ik eerlijk ben) en het zorgt er uiteindelijk voor dat de kofferbak functioneert.
Bedankt voor het antwoord SackMonkey. Ik begrijp die frustratie. Ik realiseer me door het lezen van meer threads hier dat serieuzere problemen lange periodes (maanden) onopgelost zijn gebleven en gemengd succes hebben gehad en dingen veel verder en langer moesten escaleren en juridische middelen moesten gebruiken. Het is een echte schok voor iemand die zo enthousiast was dat een elektrische auto die bij de levensstijl van mijn gezin past, eindelijk in mijn oprit staat. Hoe dan ook, ik wil het proces volgen. Ik kan empathie hebben voor de dealers en servicepersoneel, terwijl ik toch een zekere mate van service en toewijding aan luisteren verwacht.

Ik heb gisteravond laat nog wat meer getest. Ik had enig succes met de uit -> ACC -> uit methode, althans in het geval dat ik de repro handmatig triggerde door meerdere keren achter elkaar de kofferbak te openen terwijl ik geparkeerd stond. Dit werkte betrouwbaar, zowel tijdens als niet tijdens het opladen via level 2, telefoon Bluetooth uitgeschakeld, proximity sensor uitgeschakeld.
Ik vrees dat het niet zal werken in andere scenario's, zoals de enkele druk direct na het stoppen of de auto die terugkeert naar stationair draaien, omdat de BCM in verschillende toestanden kan zijn. Maar het is het proberen waard. Ik moet deze uitproberen voordat mijn vrouw dat doet, anders vrees ik dat ze de boodschappen door een kapot achterruit zal gooien lol

21 - 40 of 94 Posts