Dodge Charger Daytona Forum banner

Kofferbak zit vast

4.4K views 93 replies 29 participants last post by  DodgeCares  
#1 ·
Ik heb mijn 2025 Charger Daytona een paar weken geleden gekregen en ben er tot nu toe dol op. Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad, is dat de kofferbak willekeurig vast komt te zitten en niet opengaat. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Zo ja, heeft iemand een truc om het goed te laten werken?
 
#5 ·
Ik heb mijn 2025 Charger Daytona een paar weken geleden gekregen en ben er tot nu toe erg blij mee. Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad, is dat de kofferbak willekeurig vast komt te zitten en niet opengaat. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Zo ja, heeft iemand een truc om het goed te laten werken? View attachment 2268
Ik heb mijn 2025 Charger Daytona een paar weken geleden gekregen en ben er tot nu toe erg blij mee. Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad, is dat de kofferbak willekeurig vast komt te zitten en niet opengaat. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Zo ja, heeft iemand een truc om het goed te laten werken? View attachment 2268
Het spijt ons dit te horen. Ons team heeft rechtstreeks contact met u opgenomen voor ondersteuning met betrekking tot dit probleem. Uw follow-up wordt zeer gewaardeerd wanneer u de kans krijgt.

Chris,
Dodge Cares
 
#8 ·
Ik heb mijn 2025 Charger Daytona een paar weken geleden gekregen en ben er tot nu toe dol op. Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad, is dat de kofferbak willekeurig vast komt te zitten en niet opengaat. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Zo ja, heeft iemand een truc om het goed te laten werken? View attachment 2268
Dit is me 1 keer overkomen, ik had de auto net aangesloten en wilde de kofferbak openen en hij ging niet open.......Ik dacht dat er misschien te veel dingen tegelijkertijd aan de hand waren, wat het probleem veroorzaakte.....is sindsdien niet meer gebeurd.
 
#9 ·
Ik heb dit probleem ook, het werkt een week of twee prima en stopt dan willekeurig. Ik kreeg een document van de dealer te zien, dat dit een beveiligingsitem is, dat de kofferbak maar drie tot vijf keer per sleutel uit/aan cyclus opengaat. Dit is echter niet waar. Als ik naar mijn werk rijd en de kofferbak probeer te openen, gebeurt er niets.
 
#10 ·
Ik heb dit probleem ook, het werkt een week of twee prima en stopt dan willekeurig. Mij werd een document van de dealer getoond, dat dit een beveiligingsitem is, dat de kofferbak slechts drie tot vijf keer per uit/aan-cyclus van de sleutel opengaat. Dit is echter niet waar. Als ik naar mijn werk rijd en probeer de kofferbak te openen, gebeurt er niets.
Ik breng de auto dinsdag voor onderhoud. Hopelijk kunnen ze het repareren. Ik heb ook een video opgenomen van het niet werken om de technicus te laten zien voor het geval het besluit om te werken terwijl ik bij de dealer ben
 
#11 ·
Ik heb hetzelfde probleem. Ik merkte het op tijdens het testen van de auto. De dealer vertelde me eerst dat ze de vergrendeling zouden vervangen, maar belde me toen terug en zei dat het een probleem was met de batterij die de vergrendeling van stroom voorzag en dat de enige oplossing het opnieuw opstarten van het voertuig was om de stroom naar de vergrendeling te herstellen.
 
#12 ·
Hallo allemaal, ik wilde even laten weten dat we op de hoogte zijn van dit probleem en momenteel werken aan een update om het aan te pakken. In de tussentijd, als we ergens mee kunnen helpen, stuur ons dan gerust een bericht.

Dodge Cares
 
#33 ·
Hallo allemaal, ik wilde even laten weten dat we ons bewust zijn van dit probleem en momenteel werken aan een update om dit aan te pakken. In de tussentijd, als we ergens mee kunnen helpen, stuur ons dan gerust een bericht.

Dodge Cares
@DodgeCares Is dit aangepakt? Heb dezelfde problemen. De motor uit- en aanzetten werkt niet. Het vergrendelen en de sleutel uit de buurt halen werkt niet. De enige manier om de kofferbak te openen tijdens een van deze episodes is om het contact uit te zetten, in de Accessoire-modus te zetten en weer uit te zetten. De kofferbakvergrendeling ontgrendelt dan met de knop.
 
#14 ·
Hetzelfde probleem. Super makkelijk te reproduceren. De dealer kon het een paar maanden geleden niet repareren, maar de huidige reflash van de aandrijflijn zou moeten helpen. (Dat is wat DodgeCares me vrijdag aan de telefoon vertelde... het is een beetje irritant dat het niet lijkt te kloppen met hun bericht hierboven!) Als je echt in de kofferbak moet komen, zet dan gewoon de ontsteking ongeveer vijf keer aan, laat de auto een paar minuten slapen, doe een kleine regendans terwijl je in tongen spreekt en probeer het dan opnieuw, en het gaat 50% van de tijd open.
 
#16 ·
Zelfde probleem. Super makkelijk te reproduceren. De dealer kon het een paar maanden geleden niet repareren, maar naar verluidt zou de huidige powertrain reflash moeten helpen. (Dat is wat DodgeCares me vrijdag aan de telefoon vertelde... het is een beetje irritant dat het niet lijkt te kloppen met hun bericht hierboven!)

Als je echt in de kofferbak moet komen, zet dan gewoon de ontsteking ongeveer vijf keer aan, laat de auto een paar minuten slapen, doe een kleine regendans terwijl je in tongen spreekt, en probeer het dan opnieuw en hij gaat 50% van de tijd open.
Ik heb net mijn auto opgehaald bij de dealer en de technicus herhaalde vrijwel alles wat je woord voor woord over de kofferbak zei. Het lijkt erop dat Dodge zich bewust is van het probleem en dat er in de nabije toekomst een soort software-update komt. Hopelijk duurt het niet te lang voordat er een oplossing is.
 
#17 ·
Ik kan bevestigen dat de 'powertrain reflash' die een paar weken geleden uitkwam, het probleem met de kofferbak helaas NIET oplost. Het is eigenlijk fijn dat meer mensen dit probleem nu hebben (zodat het niet genegeerd kan worden). Ik ben er zeker van dat er uiteindelijk een nieuwe software-update zal komen.
 
#19 ·
Na een paar maanden met dit probleem te hebben geworsteld, is het op magische wijze verdwenen. Helaas is het vervangen door het rode moersleutelpictogram en EV-systeemfoutmeldingen om de paar ritten. Terug naar de dealer...
 
#24 ·
Hetzelfde problemen hier. Ik heb het minder dan 3 weken. Ik breng het morgen weg na problemen met de kofferbak en het soc-licht. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik het beter zal ophalen.
We willen graag zien hoe we mogelijk kunnen helpen terwijl uw voertuig bij de dealer is. Ons team heeft rechtstreeks contact met u opgenomen en we kijken uit naar uw follow-up.

Chris,
Dodge Cares
 
#28 ·
Zoals verwacht kreeg ik te horen dat de kofferbak/klep niet opent zoals het werkt. Ze vertelden me dat je maar 3 tot 5 keer kunt openen per contactcyclus. Ik denk dat het zelfs bij de eerste poging gebeurt als je een bepaalde afstand hebt gereden. Mijn 08 Charger heeft drie manieren om hem te openen. Waarom hebben ze er geen manier ingebouwd om hem van binnenuit te openen? Ik hoop dat er een manier is om uit deze lease te komen.
 
#29 ·
Zoals verwacht kreeg ik te horen dat de kofferbak/klep niet opengaat zoals het werkt. Ze vertelden me dat je maar 3 tot 5 keer kunt openen per contactcyclus. Ik denk dat het zelfs bij de eerste poging gebeurt als je een afstand hebt gereden. Mijn 08 Charger heeft drie manieren om hem te openen. Waarom zouden ze geen manier inbouwen om hem van binnenuit te openen? Ik hoop dat er een manier is om uit deze lease te komen.
Dat deden ze, maar alleen als onderdeel van een pakket. Het zou zich op de plafondconsole tussen de lampen bevinden. Maar ik ben het ermee eens, ze hadden het in alle uitvoeringen moeten opnemen, het zou als een basisbehoefte moeten worden beschouwd.
 
#34 ·
Gefeliciteerd met de nieuwe Charger Daytona - blij te horen dat je ervan geniet! Wat het kofferbakprobleem betreft, je bent niet de enige. Een paar eigenaren hebben vergelijkbare problemen gemeld met de kofferbak die willekeurig vastloopt. Soms is het een probleem met de elektronische vergrendeling of de uitlijning van het kofferdeksel. Een snelle truc die voor sommigen heeft gewerkt, is om de kofferbakknop op de sleutelhanger iets langer ingedrukt te houden of hem twee keer snel achter elkaar in te drukken. Als dat niet helpt, is het misschien de moeite waard om de dealer het sluitmechanisme te laten controleren of de kofferbakontgrendeling opnieuw te programmeren. Laat het ons weten als je een oplossing vindt.
 
#35 ·
Gefeliciteerd met de nieuwe Charger Daytona - blij te horen dat je er van geniet! Wat betreft het kofferbakprobleem, je bent niet de enige. Een paar eigenaren hebben soortgelijke problemen gemeld met de kofferbak die willekeurig vastloopt. Soms is het een probleem met de elektronische vergrendeling of de uitlijning van het kofferdeksel. Een snelle truc die voor sommigen heeft gewerkt, is om de kofferbakknop op de sleutelhanger iets langer ingedrukt te houden of hem twee keer snel achter elkaar in te drukken. Als dat niet helpt, is het misschien de moeite waard om de dealer het vergrendelingsmechanisme te laten controleren of de kofferbakontgrendeling opnieuw te programmeren. Laat het ons weten als je een oplossing vindt.
Geen van beide trucjes werkte voor mij, maar ik zal het de dealer vermelden als ik hem daarheen breng. Eerlijk gezegd zijn er zoveel bugs dat ik probeer te wachten tot ik absoluut MOET gaan, in de hoop dat alle problemen zijn opgelost, zodat het allemaal tegelijk kan worden gedaan! :ROFLMAO:
 
#38 ·
Ik spring hier even in omdat ik dezelfde problemen met de kofferklepknop zie op mijn nieuwe 2025 Charger Daytona R/T (handmatige achterklep), en wat ik ervaar, komt niet overeen met wat ik eerder heb gevonden via STAR-case S2523000037 (https://static.oemdtc.com/NHTSA-PDFs/MC-11017404-0001.pdf).

Dat geval zegt dat de BCM je beperkt tot 3-5 ontgrendelingen van de achterklep per contactcyclus, en dat dingen moeten resetten zodra je het contact uitzet of de auto in slaapstand gaat. In mijn auto faalt de knop echter vaak bij de allereerste poging na het parkeren, zonder eerdere openingen tijdens het rijden, en simpelweg het contact uit en weer aan zetten lost het probleem niet consequent op.

Ik ben al terug geweest naar mijn dealer (Bud Clary CJDR in Kent, WA), en tot nu toe is hun aanpak geweest om mij te "onderwijzen" in plaats van het te behandelen als iets dat een echte diagnose vereist. Dat is geen productief pad geweest. Ik zou echt graag een Customer Care-zaak willen openen die gekoppeld is aan mijn VIN, zodat er een registratie en een escalatiepad en de mogelijkheid tot herstel is.

Hier zijn een paar voorbeelden van de afgelopen week die de mismatch met de officiële uitleg laten zien:
  • 19/9: De kofferbak eerder op de dag één keer geopend, naar huis gereden, geparkeerd. De knop kon de kofferbak niet openen, ook al was deze die cyclus slechts één keer gebruikt. Het wisselen van het contact hielp niet; nadat ik uiteindelijk in Drive ging en weer terug naar Park en opnieuw had uitgezet, begon de knop weer te werken.
  • 20/9 (video opgenomen): Geparkeerd, uitgezet, knop faalde onmiddellijk. Verschillende UIT-→AAN cycli werkten niet. Na nog twee volledige cycli werkte de knop eindelijk weer.
  • 22/9: Twee keer op één dag voor de vrouw. Eén keer faalde het onmiddellijk na het parkeren, en later kon het na een winkelbezoek van 30 minuten niet meer open. Ze moest de boodschappen via de achterbank laden. Het werkte weer toen ze thuis kwam.

Voor mij ziet dit er minder uit als een simpele "te veel openingen" teller en meer als een inconsistente BCM-status. Het is ontmoedigend dat er verwijzingen zijn naar dit probleem die teruggaan tot de pre-launch. Slaap- en contactcycli resetten het niet betrouwbaar. Ik ben begonnen met een logboek met tijdstempels en video's, en ik test ook verschillende scenario's die hier zijn genoemd: passieve toegang uitschakelen, Android Auto uitschakelen, 12-volt batterijniveaus controleren (nadat ik een batterijmonitor heb geïnstalleerd, bedankt voor de video's), ACC versus READY afsluiten vergelijken. Aangezien het de handmatige klep is, heb ik niet de optie om de fob te proberen.

Voor @DodgeCares - wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat een Customer Care-zaak wordt geopend, gekoppeld aan mijn VIN, en indien nodig wordt geëscaleerd naar mijn dealer? En zijn er software-updates in de maak voor de BCM of gerelateerde modules die dit zouden kunnen aanpakken?

Voor andere eigenaren - hebben sommigen van jullie al een zaak geopend, en zo ja, wat was de uitkomst? Heeft het uw dealer geholpen om betrokken te raken of heeft het geleid tot een software-update? Als u hetzelfde ervaart, zou het ook helpen om uw productiedatum te weten, of u de handmatige of elektrische achterklep heeft, en of u een betrouwbare resetreeks heeft gevonden.

Ik zal doorgaan met loggen en updates plaatsen als ik meer combinaties probeer, zodat we aantekeningen kunnen vergelijken.
 

Attachments

#39 ·
Ik spring hier in omdat ik dezelfde storingen van de kofferklepknop zie op mijn nieuwe 2025 Charger Daytona R/T (handmatige achterklep), en wat ik ervaar, komt niet overeen met wat ik eerder heb gevonden via STAR-zaak S2523000037 (https://static.oemdtc.com/NHTSA-PDFs/MC-11017404-0001.pdf).

Die zaak zegt dat de BCM je beperkt tot 3-5 ontgrendelingen van de achterklep per contactcyclus, en dat dingen moeten resetten zodra je het contact uitzet of de auto in slaap valt. In mijn auto faalt de knop echter vaak bij de allereerste poging na het parkeren, zonder eerdere openingen tijdens het rijden, en simpelweg het contact uit- en weer aanzetten lost het niet consistent op.

Ik ben al terug geweest naar mijn dealer (Bud Clary CJDR in Kent, WA), en tot nu toe is hun aanpak geweest om mij te "onderwijzen" in plaats van het te behandelen als iets dat echte diagnose vereist. Dat is geen productief pad geweest. Ik zou echt graag een Customer Care-zaak willen openen die gekoppeld is aan mijn VIN, zodat er een verslag, een escalatiepad en de mogelijkheid tot herstel is.

Hier zijn een paar voorbeelden van de afgelopen week die de mismatch met de officiële uitleg laten zien:
  • 9/19: De kofferbak eerder op de dag één keer geopend, naar huis gereden, geparkeerd. De knop kon de kofferbak niet openen, ook al was hij die cyclus maar één keer gebruikt. Het omzetten van het contact hielp niet; nadat ik uiteindelijk in Drive was gegaan en weer terug naar Park en opnieuw had uitgezet, begon de knop weer te werken.
  • 9/20 (video opgenomen): Geparkeerd, uitgezet, knop faalde onmiddellijk. Verschillende UIT→AAN cycli werkten niet. Na nog twee volledige cycli werkte de knop eindelijk weer.
  • 9/22: Twee keer op één dag voor de vrouw. Eén keer faalde hij onmiddellijk na het parkeren, en later kon hij na een bezoek aan de winkel van 30 minuten niet meer worden geopend. Ze moest boodschappen via de achterbank laden. Hij werkte weer toen ze thuiskwam.

Voor mij lijkt dit minder op een simpele "te veel openingen" teller en meer op een inconsistente BCM-status. Het is ontmoedigend dat er verwijzingen zijn naar dit teruggaand tot de pre-launch. Slaap- en contactcycli resetten het niet betrouwbaar. Ik ben begonnen met een logboek met tijdstempels en video's, en ik test ook verschillende scenario's die hier zijn genoemd: passieve toegang uitschakelen, Android Auto uitschakelen, 12-volt batterijniveaus controleren (nadat ik een batterijmonitor heb geïnstalleerd, bedankt voor de video's), ACC versus READY afsluiten vergelijken. Aangezien het de handmatige poort is, heb ik niet de optie om de sleutel te proberen.

Voor @DodgeCares - wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat een Customer Care-zaak wordt geopend, gekoppeld aan mijn VIN, en indien nodig wordt geëscaleerd naar mijn dealer? En zijn er software-updates in de maak voor de BCM of gerelateerde modules die dit zouden kunnen aanpakken?

Voor andere eigenaren - hebben sommigen van jullie al een zaak geopend, en zo ja, wat was de uitkomst? Heeft het uw dealer geholpen om betrokken te raken of heeft het geleid tot een software-update? Als u hetzelfde ziet, zou het ook helpen om uw productiedatum te weten, of u de handmatige of elektrische achterklep heeft, en of u een betrouwbare reset-reeks heeft gevonden.

Ik zal doorgaan met loggen en updates plaatsen als ik meer combinaties probeer, zodat we aantekeningen kunnen vergelijken.
Ik zou behoorlijk overstuur zijn als mijn dealer zou proberen het af te doen als 'normaal' en dat ik de auto gewoon niet begrijp. Er is een echt probleem en geen echte oplossing die blijft hangen. Mijn dealer kon het probleem tenminste zien en ervaren, maar ze zijn geen software-ingenieurs en kunnen de incompetentie van Stellantis niet oplossen. In plaats daarvan leken latere, niet-gerelateerde software-updates het een tijdje te hebben opgelost... daarna kwam het later weer terug.

Naar mijn ervaring zal de auto dagen/uren bij de dealer staan terwijl ze ermee bezig zijn. Ze zullen een "STAR"-zaak indienen om Chrysler erbij te betrekken. Meer tijd verstrijkt, dan geven ze gewoon op. Dan laten de DodgeCares-mensen je een voicemail achter dat als je niet binnen XX dagen terugbelt, ze de zaak automatisch zullen sluiten. Vervolgens vertelden de DodgeCares-mensen me dat als het niet was opgelost, ik bij de dealer moest klagen (alsof het op de een of andere manier de schuld van de dealer was dat de Stellantis-software buggy was). Ik vertelde hen dat het HUN taak was om met de dealer te praten en hen te helpen het op te lossen, niet de mijne. We gingen rond en rond totdat ik gewoon opgaf.

Ik schakel gewoon een dozijn keer de contactknop in (meestal met enige mate van woede en er flink op slaan, als ik eerlijk ben) en het zorgt er uiteindelijk voor dat de kofferbak weer functioneert.