Ik spring hier in omdat ik dezelfde storingen van de kofferklepknop zie op mijn nieuwe 2025 Charger Daytona R/T (handmatige achterklep), en wat ik ervaar, komt niet overeen met wat ik eerder heb gevonden via STAR-zaak S2523000037 (
https://static.oemdtc.com/NHTSA-PDFs/MC-11017404-0001.pdf).
Die zaak zegt dat de BCM je beperkt tot 3-5 ontgrendelingen van de achterklep per contactcyclus, en dat dingen moeten resetten zodra je het contact uitzet of de auto in slaap valt. In mijn auto faalt de knop echter vaak bij de allereerste poging na het parkeren, zonder eerdere openingen tijdens het rijden, en simpelweg het contact uit- en weer aanzetten lost het niet consistent op.
Ik ben al terug geweest naar mijn dealer (Bud Clary CJDR in Kent, WA), en tot nu toe is hun aanpak geweest om mij te "onderwijzen" in plaats van het te behandelen als iets dat echte diagnose vereist. Dat is geen productief pad geweest. Ik zou echt graag een Customer Care-zaak willen openen die gekoppeld is aan mijn VIN, zodat er een verslag, een escalatiepad en de mogelijkheid tot herstel is.
Hier zijn een paar voorbeelden van de afgelopen week die de mismatch met de officiële uitleg laten zien:
- 9/19: De kofferbak eerder op de dag één keer geopend, naar huis gereden, geparkeerd. De knop kon de kofferbak niet openen, ook al was hij die cyclus maar één keer gebruikt. Het omzetten van het contact hielp niet; nadat ik uiteindelijk in Drive was gegaan en weer terug naar Park en opnieuw had uitgezet, begon de knop weer te werken.
- 9/20 (video opgenomen): Geparkeerd, uitgezet, knop faalde onmiddellijk. Verschillende UIT→AAN cycli werkten niet. Na nog twee volledige cycli werkte de knop eindelijk weer.
- 9/22: Twee keer op één dag voor de vrouw. Eén keer faalde hij onmiddellijk na het parkeren, en later kon hij na een bezoek aan de winkel van 30 minuten niet meer worden geopend. Ze moest boodschappen via de achterbank laden. Hij werkte weer toen ze thuiskwam.
Voor mij lijkt dit minder op een simpele "te veel openingen" teller en meer op een inconsistente BCM-status. Het is ontmoedigend dat er verwijzingen zijn naar dit teruggaand tot de
pre-launch. Slaap- en contactcycli resetten het niet betrouwbaar. Ik ben begonnen met een logboek met tijdstempels en video's, en ik test ook verschillende scenario's die hier zijn genoemd: passieve toegang uitschakelen, Android Auto uitschakelen, 12-volt batterijniveaus controleren (nadat ik een batterijmonitor heb geïnstalleerd, bedankt voor de video's), ACC versus READY afsluiten vergelijken. Aangezien het de handmatige poort is, heb ik niet de optie om de sleutel te proberen.
Voor
@DodgeCares - wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat een Customer Care-zaak wordt geopend, gekoppeld aan mijn VIN, en indien nodig wordt geëscaleerd naar mijn dealer? En zijn er software-updates in de maak voor de BCM of gerelateerde modules die dit zouden kunnen aanpakken?
Voor andere eigenaren - hebben sommigen van jullie al een zaak geopend, en zo ja, wat was de uitkomst? Heeft het uw dealer geholpen om betrokken te raken of heeft het geleid tot een software-update? Als u hetzelfde ziet, zou het ook helpen om uw productiedatum te weten, of u de handmatige of elektrische achterklep heeft, en of u een betrouwbare reset-reeks heeft gevonden.
Ik zal doorgaan met loggen en updates plaatsen als ik meer combinaties probeer, zodat we aantekeningen kunnen vergelijken.