Dodge Charger Daytona Forum banner
121 - 140 of 444 Posts
Discussion starter · #121 ·
Volgens pagina 144 van uw handleiding.. Stel de EVSE J1772 voertuigconnector niet bloot aan regen of natte omstandigheden. De dop wordt gebruikt om te voorkomen dat water of andere vloeistoffen op het voertuigaansluituiteinde van de J1772 EVSE-connector terechtkomen of druppelen. Als er water in het elektrische apparaat dringt, neemt het risico op elektrische schokken toe. Zorg ervoor dat alle stekkers en kabels vrij zijn van vocht voordat u de draagbare oplaadkabelset (EVSE) gebruikt. Als er nog vragen zijn, laat het ons dan weten, dan zullen we ons best doen om te adviseren.

Chris,
Dodge Cares
@DodgeCares Over "Draagbare oplaadkabelset (EVSE)" gesproken, wij (velen van ons Charger Daytona-eigenaren hier op deze site) hadden de indruk dat dit bij onze auto's zou worden geleverd. Het wordt getoond in handleidingen en MOPAR-video's. Sommigen zeggen "indien uitgerust", maar niet allemaal. Is dit iets dat we allemaal zouden moeten hebben? Zo niet, WELKE/WELKE opties hebben dit uitgerust?

Ik denk (weet het niet zeker) dat het automatisch loslaat in de achteruit, maar niet in de aandrijving. Zoiets on-intuïtiefs.
Hoe dan ook, ja, raar.
Ik heb ook geprobeerd het los te laten, het lampje ging uit, probeerde de auto te verplaatsen, keek naar beneden en het lampje brandde weer.

• Wow
Reactions: Pioneer4x4
Discussion starter · #123 ·
Ik heb er ook op aangedrongen om het vrij te geven, het licht ging uit, probeerde de auto te verplaatsen, keek naar beneden en het licht is weer aan.
Misschien de veiligheidsgordelvolgorde? Ik gebruik er altijd een, maar ik deed hem vroeger als laatste om, meestal nadat ik onderweg was nadat ik de parkeerplaats/garage had verlaten... Eén auto heeft me om de een of andere reden van die gewoonte afgeholpen. Ik kan me nog steeds losmaken als ik instinctief/automatisch mijn oprit oprij.

Seat belt sequence maybe?
Had er niet aan gedacht! Ik ben meestal obsessief over het omdoen van mijn veiligheidsgordel als ik ergens naartoe ga, maar niet als ik alleen maar auto's op de oprit verplaats. Ik zal het moeten testen.

• Like
Reactions: Pioneer4x4
Discussion starter · #125 ·
Ik heb bedacht waarom de airco steeds weer aangezet moet worden. Ik zal later posten en de oude berichten bewerken. Maar om samen te vatten...
Race-prep schakelt niet uit. Dus de airco blijft bij elke opstart uitgeschakeld.
Dit lijkt ook van invloed te zijn op Remote Start/Climate!

Discussion starter · #126 ·
Had daar niet aan gedacht! Ik ben meestal obsessief bezig met het omdoen van mijn veiligheidsgordel als ik ergens naartoe ga, maar ik doe het niet als ik alleen maar auto's op de oprit verplaats. Ik zal het moeten testen.
Hopelijk is het dan tenminste logisch en is het opgelost.
Ik denk dat het, of een van mijn auto's (de Polestar 2 of de KIA EV6), de rem direct aantrekt als je stilstaat en je gordel afdoet.
Ik heb moeten herleren (afleren) hoe ik in en uit de auto stap en de auto start/stopt.
De Polestar2 HEEFT GEEN STARTKNOP. Je stapt in, doet je gordel om, kiest achteruit of "rijden" (de versnellingspook heeft geen "Parkeren") en rijdt. De parkeerrem is automatisch. Als je een geldige sleutel hebt en in de stoel zit, staat de auto aan. Deur openen (ervan uitgaande dat je stilstaat), de auto gaat automatisch in de parkeerstand. Opstaan, de auto schakelt automatisch uit. De KIA is ook redelijk normaal in vergelijking met andere auto's, dus het is geen schok terug naar de donkere middeleeuwen, maar ik reed voornamelijk in de Polestar.

Discussion starter · #127 ·
Volgens pagina 144 van uw handleiding... Stel de EVSE J1772 voertuigconnector niet bloot aan regen of natte omstandigheden. De dop wordt gebruikt om te voorkomen dat water of andere vloeistoffen op het voertuigaansluituiteinde van de J1772 EVSE-connector terechtkomen of druppelen. Als er water in het elektrische apparaat dringt, neemt het risico op elektrische schokken toe. Zorg ervoor dat alle stekkers en kabels vrij zijn van vocht voordat u de draagbare oplaadkabel (EVSE) gebruikt. Als er nog vragen zijn, laat het ons dan weten, dan zullen we ons best doen om te adviseren.

Chris,
Dodge Cares
Pagina 144 van mijn handleiding
Image

Die info staat op pagina 16 van de mijne en verwijst naar het droog houden van de EVSE-connector (waarvan ik nog steeds probeer uit te zoeken of we die wel of niet zouden moeten hebben!), niet de connector op de auto zelf.

Image

Ons team bekijkt dit actief, Freddy. Heeft u voor de zekerheid gecontroleerd of de sensoren die bij uw stoel horen, vrij zijn van vuil dat deze storing zou kunnen veroorzaken? We stellen alle informatie die we krijgen op prijs terwijl we dit onderzoeken.

Chris,
Dodge Cares
Hoi Chris
Ik heb een vergelijkbare passagiersstoel achterin gehad, de stoel komt terug zonder iets aan te raken. Ik heb gecontroleerd op obstakels, maar kon niets vinden.

Discussion starter · #129 ·
Na dit verder te hebben bekeken. Dit is wat we hebben gevonden: PowerShot zou moeten werken zoals ontworpen als de batterij een laadtoestand van meer dan 20% heeft en als de batterijtemperatuur tussen 41F en 113F ligt. Het gebruik van uw voertuig op maximale vermogen in de Drag-modus is de enige keer dat PowerShot niet beschikbaar wordt.

Chris,
Dodge Cares
@DodgeCares
Nou, dit is onjuist, of een defect, of een bug, of onvolledig...
Ik heb het vandaag vele malen geprobeerd. Ik heb het in verschillende rijmodi geprobeerd en het percentage van de EV-batterijlading lag tussen 50% en 60%. De EV-batterijtemperatuur was 45°F of hoger, de meest recente was 50°. EV-motoren waren 65°F of hoger. De laagspanningsbatterij was ook hoger dan 14 volt.
Ik zal deze ook aan de lijst toevoegen.
  • DXR moet soms worden ingeschakeld. Toen ik vanmorgen reed, moest ik DXR openen en vervolgens op "Opname starten" klikken. Toen ik vanavond reed, nam hij op zonder iets te doen.
  • Ik verlies af en toe "Favoriete" apps. Ik had Instellingen en andere daar, verloor ze 3-4 keer, dus ik heb er nu alleen Instellingen totdat ik er zeker van ben dat het "blijft plakken" voordat ik dingen opnieuw blijf toevoegen.
  • Ik ben ook "Favoriete" camera-instellingen kwijtgeraakt. Drie keer heb ik 4 camera's ingesteld (linker- en rechterstoeprand voor- en achterbandweergaven) en ze verdwijnen.

Discussion starter · #130 · (Edited)
Nieuwe bijgewerkte lijst

EDIT: Bijgewerkt op 10 februari
@DodgeCares, ga je gang.

Mijn problemen/vragen (tot nu toe) zijn, in wezen in volgorde van belangrijkheid (voor mij):

1. Veiligheidsprobleem - Regeniveaus worden gereset naar een willekeurige standaardwaarde van 1, 2 of 3 na het wijzigen van de rijmodus. Dit is slecht, heel slecht. Eenmaal ingesteld, mag het nooit veranderen, zelfs niet na een herstart. Dit heeft invloed op het remmen, het IS remmen, en de remveranderingen tijdens het rijden zijn niet veilig.
    EDIT: en is inconsistent, soms keert "Custom" terug van 3 naar 2, en soms van 3 naar 1, dat is nog ergerlijk voor mij.
  2. De rijmodus wordt na het herstarten teruggezet naar Auto (en zet het regeniveau terug van 3) - De mogelijkheid om een Custom-instelling te hebben is een geweldige functie van de auto, maar als deze wordt gereset en je na een herstart andere modi moet doorlopen om er te komen, is het opnieuw niet veilig. De auto rijdt anders wanneer je hem opnieuw start dan voordat je hem uitzette.
  3. Het hoofdscherm van het dashboard wordt na het herstarten/wijzigen van de rijmodus gereset. - Dit is gewoon raar. Er zijn wat, een dozijn verschillende combinaties van displays, en het wordt gereset door gewoon Custom of Auto te kiezen, of je auto opnieuw te starten (denk ik, ik zal het dubbel controleren)?
  4. Opgelost, maar moet nog worden gedocumenteerd en uitgelegd door Dodge
    DXR USB-schijfvereisten
    - Ik krijg alleen "Externe opslag is beschadigd of beschadigd, plaats dit apparaat opnieuw of formatteer het" met een vermakelijke afbeelding van een verbrijzelde USB-thumbdrive. Ik heb er verschillende van verschillende leeftijden/maten geprobeerd, op verschillende manieren geformatteerd (ik ben al tientallen jaren een IT-professional) en ik krijg elke keer hetzelfde. Nergens in de handleidingen staat wat de vereisten zijn. Via een adapter van USB A naar USB C werken de USB-schijven die ik heb geprobeerd allemaal vanaf de 2 poorten aan de voorkant voor media. De auto kan ze dus lezen. Ik vermoed dat het een softwareprobleem is met de DXR zelf? EDIT: exFAT met minder dan 512K totaal aantal toewijzingseenheden werkt
  5. Powershot-vereisten - Ik krijg bijna altijd de melding dat deze niet beschikbaar is vanwege het batterijniveau. Nergens werd dit ooit vermeld in de reclame, online of in een van de handleidingen die ik volledig heb doorgenomen voordat ik het kocht. En ook staat er nergens WAT het NIVEAU daadwerkelijk is, of de vereisten ervan. (Ik neem aan laadniveau, maar misschien temperatuur? Het is hier erg koud, maximaal 20°.) Als het het laadniveau is, lijkt het 75% nodig te zijn? Zo ja, dan is dat gewoon waardeloos, punt. Je hebt de ten zeerste aanbevolen optie om slechts tot 80% op te laden en dan verlies je direct na vertrek stroom? Ik snap het, maar dit moet volledig worden uitgelegd voordat je het koopt. Kortom, ik krijg niet de geadverteerde stroom die de auto zou moeten hebben. Dat is een van de belangrijkste redenen om de auto überhaupt te kopen. Volgens @DodgeCares , SOC boven 20% en EV-batterijtemperatuur boven 41°F
    EDIT: MAAR dit is NIET wat ik ervaar. Mijn auto heeft die drempels overschreden en krijgt nog steeds de melding niet beschikbaar vanwege het batterijniveau.
  6. Fratzonic "Uitlaat" - Eerlijk gezegd, ik had echt verwacht dat ik het zou haten en het zou uitzetten. Dit is mijn 3e volledig elektrische auto na 2 PHEV's. Voorheen een Polestar 2 met Performance Pack en Performance Upgrade, en we hebben nog steeds een KIA EV6 Gt Line. Ik heb nog nooit nep iets aan een auto leuk gevonden. Het geluid ervan groeit me ECHT goed, ik gebruik de "Custom" rijmodus, dus alleen "Sport" aandrijflijn is ingesteld, al het andere is "Street". En mijn vrouw, ze haatte het, maar is waarschijnlijk onverschillig tijdens het rijden naar het geluid in de Sportmodus. MAAR (alles vóór "Maar" is onzin) de opstart-/uitschakelgeluiden zijn niet zo wenselijk. Vooral als je het in de automatische modus hebt met Street geselecteerd. De rijgeluiden zijn zwak en geen probleem, maar je wordt nog steeds gedwongen om die (volgens mijn vrouw "Aanstootgevende") opstart-/uitschakelgeluiden te horen. Ik snap het, ik vind het meestal leuk. Maar in de garage, als mensen slapen of de hond het hoort, wil ik het uit. Het kost 4 selecties op het touchscreen (MET Instellingen als favoriet) om naar "EV Sounds" te gaan om het uit en weer aan te zetten.
    TLDR: Maak alsjeblieft een aantal, of alle opties om te doen:
    • Een instelling in de Custom-rijmodus voor EV-geluiden en/of opstart-/uitschakelgeluiden.
    • Een speciaal pictogram ergens in uConnect om het geluid (of alleen opstarten/uitschakelen) te schakelen.
    • Een snelle instelling bovenaan de uConnect, zoals hierboven.
    • Minimaal een normale keuze in Instellingen om "Opstart-/uitschakel"-geluiden apart uit te schakelen van rij-/stationairgeluiden (die cool zijn).
  7. De HVAC moest na elke start worden ingeschakeld, dit lijkt na de updates te zijn opgelost, zo ja, bedankt! EDIT: Gebeurt nog steeds, weet niet zeker wat de trigger is.
    EDIT of EDIT: Ik denk dat ik het heb uitgezocht. RACE PREP! Het blijft aan (hoewel het blijkbaar nooit iets verandert, wordt het probleem #8) Race Prep schakelt de HVAC uit, bij het opnieuw opstarten blijft Race Prep aan en schakelt de HVAC uit, zelfs als je hem de vorige keer hebt aangezet!
  8. Race Prep - Drag Mode - Lijkt eigenlijk niets te bereiken. Ik zet het aan, laat het bijvoorbeeld 10 minuten met rust en de timer blijft op 20:00 staan. Af en toe gaat het naar 19:59, dan weer terug naar 20:00. De batterijtemperatuur lijkt nooit te stijgen.
    Track Mode - geeft een bericht over het batterijniveau (nogmaals, welke batterij, welk niveau? Ik neem aan dat het de HV-batterijtemperatuur is, maar daar is nog niets over gevonden.
  9. DXR moet soms worden ingeschakeld. Toen ik vanmorgen reed, moest ik DXR openen en vervolgens op "Opname starten" klikken. Toen ik vanavond reed, nam het op zonder iets te doen.
  10. Ik verlies af en toe "Favoriete" apps. Ik had Instellingen en andere daar, verloor ze 3-4 keer, dus heb ik alleen Instellingen daar totdat ik er zeker van ben dat het "blijft" voordat ik dingen opnieuw toevoeg.
  11. Ik verloor ook "Favoriete" camera-instellingen. Drie keer heb ik 4 camera's ingesteld (linker- en rechterstoeprand voor- en achterbandweergaven) en ze verdwijnen.
  12. Schermafbeeldingen overlappen privégegevens. Dit moet een schakelaar zijn om aan/uit te zetten, zodat mensen de afbeeldingen niet hoeven te bewerken om hun VIN of exacte locatie te verbergen. Schermafbeeldingen kunnen van je oprit komen en je wilt dat niet aan de hele wereld uitzenden.
  13. Schermafbeelding Odometer-overlay - Op willekeurige momenten wordt de afstand in kilometers weergegeven, niet in mijlen. Lijkt voor de hele rijcyclus goed of fout te "blijven".

1. Ik verlies af en toe "Favoriete" apps. Ik had Instellingen en andere daar, verloor ze 3-4 keer, dus ik heb nu alleen Instellingen daar totdat ik zeker weet dat het "blijft plakken" voordat ik dingen blijf toevoegen.
  2. Ik verloor ook "Favoriete" camera-instellingen. Drie keer heb ik 4 camera's ingesteld (links en rechts stoeprand voor en achter bandweergaven) en ze verdwijnen.
Ik blijf beide verliezen en heb het opgeven om favorieten in te stellen.

Discussion starter · #132 ·
Ik blijf ze allebei kwijtraken en ben gestopt met het instellen van favorieten.
Het is jammer. De camera favorieten zijn cool. Die voorband weergaven zijn de beste die ik heb gezien. Geweldig voor drive-throughs.

@DodgeCares
Nou, dit is onjuist, of een defect, of een bug, of onvolledig...
Ik heb het vandaag vele malen geprobeerd. Ik heb het in verschillende rijmodi geprobeerd en het EV-batterijpercentage lag tussen de 50% en 60%. De EV-batterijtemperatuur was 45°F of hoger, meest recent was 50°. EV-motoren waren 65°F of hoger. De laagspanningsbatterij was ook hoger dan 14 volt.
Ook zal ik deze aan de lijst toevoegen.
  • DXR moet soms worden ingeschakeld. Toen ik vanmorgen reed, moest ik DXR openen en vervolgens op "Opname starten" klikken. Toen ik vanavond reed, nam hij op zonder iets te doen.
  • Ik verlies af en toe "Favoriete" apps. Ik had Instellingen en andere daar, ben ze 3-4 keer kwijtgeraakt, dus ik heb nu alleen Instellingen daar totdat ik er zeker van ben dat het "blijft plakken" voordat ik dingen opnieuw toevoeg.
  • Ik ben ook "Favoriete" camera-instellingen kwijtgeraakt. Drie keer heb ik 4 camera's ingesteld (linker- en rechterstoeprand voor- en achterbandweergave) en ze verdwijnen.
Ons interne team wil dit onderzoeken voor mogelijke antwoorden. Neem contact met ons op via een privébericht wanneer u in staat bent, zodat we dit diepgaander kunnen bekijken. Bedankt en we hopen snel van u te horen.

Chris,
Dodge Cares

Discussion starter · #134 ·
DM verzonden
Ik heb ook mijn lijst in bericht #130 bijgewerkt

Hier zijn screenshots van de rit van gisteren. PowerShot werkte nooit.
Ook een ander probleem voor de lijst. Op de rit naar de winkel toonde de kilometerteller: in kilometers. Op de terugweg toonde deze (correct) in mijlen. Ik heb niets veranderd.

Op weg naar de winkel.
Image

Op de weg naar huis
Image

De vorige dag (ook PowerShot werkte niet) en de kilometerteller stond ten onrechte in kilometers
Image

Ik heb gemerkt dat het klimaatschema erg buggy is. Ten eerste, als ik in het voertuig stap en op de aan/uit-knop druk, schakelt het helemaal uit, en dan moet ik het weer aanzetten. Hetzelfde geldt voor de afstandsbediening om de klimaatregeling op te starten. Ik kan niet uitzoeken hoe ik in kan stappen en kan rijden zonder de hele auto opnieuw op te starten.

Het tweede is het middenscherm, dat bij het opstarten na het uitvoeren van het klimaatschema leeg is, dus ik kan niet naar carplay of andere functies gaan zonder het opnieuw op te starten.

Discussion starter · #136 ·
Ik heb gemerkt dat het klimaatschema super buggy is. Ten eerste, als ik in het voertuig stap en op de aan/uit-knop druk, schakelt het helemaal uit en moet ik het weer aanzetten. Hetzelfde met de afstandsbediening om de klimaatregeling op gang te brengen. Ik kan niet uitzoeken hoe ik in kan stappen en kan rijden zonder de hele auto opnieuw op te starten.

De tweede is het middenscherm, dat bij het opstarten na het uitvoeren van het klimaatschema leeg is aan de zijkant en bovenkant, dus ik kan niet naar carplay of andere functies gaan zonder het opnieuw op te starten.
Ik heb nog een eigenaardigheid opgemerkt die vergelijkbaar kan zijn. Wanneer ik de auto voor het klimaat via de telefoon-app "start", dan naar de auto ga en hem open, krijg je het uitlaatgeluid. Als ik dan instap, staat mijn stoel in de rijpositie, niet in de instapositie. Het is alsof de auto echt klaar is om te rijden, alsof je erin zit. IMHO zou de stoel pas moeten bewegen als je erin zit en op de startknop drukt. Ik zal het dubbel moeten controleren, maar ik ben er vrij zeker van dat dit me 2 keer is overkomen.

Discussion starter · #137 ·
Nieuw probleem gevonden, aan de passagierskant, bij gebruik van de easy entry-functie voor de achterbank, beweegt de stoel zo ver mogelijk naar voren en komt terug zonder dat ik iets aanraak, alsof er een obstakel is, maar dat is er niet.
Vanmorgen merkte ik dit op de bestuurdersstoel. De voorstoel aan de passagierskant werkte zoals verwacht. Ik was bezig met het plaatsen van een kinderzitje achterin voor mijn kleinzoon (WAT EEN GEDOE!!!!!) en de stoel aan de bestuurderskant bleef teruggaan. Ik zette er gewoon een kleine hoeveelheid druk op en hij stopte. Toen bleef hij daar staan en moest ik op mijn geheugenknop drukken om hem weer normaal te laten werken. Ik zal de rails controleren om er zeker van te zijn dat hij helemaal kan bewegen.
Ik moet zeggen, ik vind het wel fijn hoe ze werken (ervan uitgaande dat ze correct werken). Ik vermoed dat de obstakelsensitiviteit te hoog is of zoiets.

Discussion starter · #138 ·
Ons interne team wil dit graag onderzoeken voor mogelijke antwoorden. Neem contact met ons op via een privébericht wanneer u in de gelegenheid bent, zodat we dit diepgaander kunnen bekijken. Bedankt en we hopen snel van u te horen.

Chris,
Dodge Cares
Afgelopen nacht. De EV-batterij gaf 52 graden of hoger aan (en mijn oplaadpercentage was meer dan 70). PowerShot werkte elke keer.
Mijn gok is dat het getal hoger is dan 42 graden, ergens anders gemeten, of dat de meters verkeerd staan...

Het is me nog nooit gelukt om het te laten werken, maar hier in Quebec is het nog steeds erg koud, -20 tot -30 graden Celsius, de batterij is rond de 4 grad Celsius (40 F).

Discussion starter · #140 ·
Vandaag weer gewerkt bij 50 graden batterijtemperatuur (uit de garage) en ongeveer 65% lading.
Toen de batterij buiten was geweest, daalde de temperatuur en werkte het niet.
En 50F is 10C, dus ik gok dat dat de afsnijding is. Ik ben er vrij zeker van dat het nooit onder 48F werkte en altijd boven 50F. Dus met afronding, tijd bij temperatuur...
Ook DCFC verwarmde de batterij SNEL.

121 - 140 of 444 Posts